Onregelmatige zoom

Status
Niet open voor verdere reacties.

apijtsma

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik bezit sinds kort de Samsung WB700. Heeft 18 x optische zoom. Valt me op dat in / uit zoomen wat schokkerig, onregelmatig gaat. Je ziet het aan het in- en uitschuiven van de lens. Op het display zie je b.v. dat 7x zoom bij verder inzoomen direct naar 13x gaat. Net of hij stapjes overslaat. Is dit normaal? Foto's zijn verder prima.

Ik denk dat dat normaal is. Als je vlak na dat hij bij 7 is stopt, zal hij wel 10x aangeven, denk ik.

Hij zoomt wel in stapjes van 1 tm 7. Dan van 7x direct naar 13x. Van 13x direct naar 17x en vervolgens naar 18x. Ik bedien de zoomknop met kleine 'tikjes'.

Net meerdere internet reviews gezien en volgens de filmpjes zou dat normaal moeten zijn (gebeurt bij alle camera's in de filmpjes)

Technische dienst van Samsung gebeld. Krijg je eerst helpdesk, lang wachten omdat ze een deskundige moeten vragen. Vervolgens zegt de helpdesk medewerker dat het volgens de technicus niet normaal is. Maar ik herinner me nu ooit een Olympus camera te hebben gehad die precies hetzelfde deed. Alleen: het valt me nu op. Altijd hetzelfde probleem met digitale apparatuur. Volgens de één is het normaal, maar volgens een ander weer niet.

Vandaag ook weer diverse informatie gevraagd. Allemaal verschillende antwoorden waar je alle kanten mee op kan. De vraag is eigenlijk kort samengevat: 18x optische zoom: betekent dat ook echt 18 stapjes bij elke keer aanraken zoomknop, of zoals eerder omschreven: eerste 7 stappen gaan gewoon van 1 tm 7, vervolgens de sprong van 7x naar 13x en dan van 13x naar 17x en 18x. Heb de camera pas een week en nu al voor reparatie opsturen is me ook wat. Net vlak voor de vakantie, terwijl na reparatie of ander exemplaar mogelijk hetzelfde verschijnsel optreedt.

Tsja, ik denk dat je water bij de wijn moet doen. Je zal het er mee moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan