Onsamenhangende database Hulp AUB!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Double07

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo forumnisten,

Ik heb een database opgebouwd voor als klantenbestand en om facturen mee te maken.
Echter heb ik (na mijn idee) wat fouten of enkele zaken niet volledig opgebouwd waardoor sommige functies niet werken.

Zou iemand mij even uit de brand willen helpen?

Mvg
Josh

Op basis van wat je nu hebt verteld? Het antwoord is dan: 8 ;)

Sorry Michel,

Ik zal de database even posten.
Dan kan ik aansluitend sommige dingen beter verwoorden.

Mvg
Josh

Brand maar los!

Ten eerste op het rapport "Factuur", hier blijft bij het tekstvak "aanmaning" -1 staan terwijl dit aanmaning moet aangeven als ik dit in het formulier facturen heb geselecteerd.
Ook op dit rapport bij factuurdatum geeft het rapport aan #Fout, ik snap niet waarom.

Ten tweede heb ik dus het formulier "Facturen". Hierin is een subformulier verwerkt, maar nu moeten alle artikelen handmatig worden ingevoerd en dit wil ik eigenlijk niet. Het mooiste zou zijn als er in tekstvlak "ID" een artikelnummer wordt ingevoerd dat dan de aanvullende gegevens vanuit de tabel "producten" worden aangevuld.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk.

Mvg,
Josh

Deze formule kan niet: =IIf([Aanmaning]=Waar;"Aanmaning";"Factuur")=IIf([Aanmaning]=Waar;"Aanmaning";"Factuur"). Je vergelijkt een functie met zichzelf, dus de vergelijking is altijd waar. Haal er dus één weg. Dus:
Code:
=IIf([Aanmaning]=Waar;"Aanmaning";"Factuur")
Je datumprobleem is ook heel logisch te verklaren. Je hebt een tabelveld [Factuurdatum]. Dat heb je op je rapport gezet. So far, so good. Vervolgens geef je dat veld een formule, en vanaf dat moment heb je een probleem, omdat je in het tekstveld een formule maakt die gebruik maakt van hetzelfde object als waar de formule in staat. (namelijk het object Factuurdatum en het veld Factuurdatum). Een kringverwijzing dus, om het maar eens met Excel termen te zeggen. Als je het tekstobject een andere naam geeft (txtFactuurdatum bijvoorbeeld) doet de formule het prima.
Je laatste probleem kun je niet op de door jou voorgestelde manier oplossen, maar dat hoeft ook niet: maak daarvoor namelijk een keuzelijst (met invoervak). Baseer die keuzelijst op de tabel Producten (daarin sla je namelijk je artikelen op, met de omschrijving en de prijzen etc. En in de tabel Factuurregels sla je dan alleen het ArtikelID op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan