Onscherp beeld en fletse kleuren bij SyncMaster 570S tft

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoaRaven

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
23
Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mijn tft. Het beeld is wazig en de kleuren zijn flets. Heb net een andere videokaart geinstalleerd, maar ondanks het aanpassen van de resolutie, kleur en helderheid, blijft het slecht. Ik weet het, tis al een "oud beestje" maar tot voor kort deed ie het goed. Iemand enig idee wat het is, en hoe ik het kan oplossen.

Alvast bedankt allemaal.
 
Op welke resolutie staat hij dan? Een tft heeft vaak maar een resolutie waarop hij optimaal presteerd
 
Hallo

Uiteraard dien je de maximum resolutie/refeshrate niet te overschrijden , wat logisch is.....

De enige tip , wat je volgens mij nu nog kunt proberen , is de betrokken monitor eens te "resetten" .

Maar ... heb je ook al eens bij wijze van "test" , het betrokken t.f.t. scherm geprobeert met de originele videokaart , dewelke je hebt vervangen om voor ons onbekende reden ???

Peter
 
VDK_P zei:
Hallo

Uiteraard dien je de maximum resolutie/refeshrate niet te overschrijden , wat logisch is.....

De enige tip , wat je volgens mij nu nog kunt proberen , is de betrokken monitor eens te "resetten" .

Maar ... heb je ook al eens bij wijze van "test" , het betrokken t.f.t. scherm geprobeert met de originele videokaart , dewelke je hebt vervangen om voor ons onbekende reden ???

Peter

Hoe bedoel je resetten? Met de originele videokaart was het ook niet echt denderend meer, maar nu is het ronduit slecht. Kan het zijn dat het scherm versleten is oid?
 
Hallo

Zet het scherm eens op de originele fabrieksinstellingen. (reset)

Hoe je dit kunt doen ----> instructieboekje of website fabrikant.

Meestal is dit afdoende.

Peter

Anders eens een foto nemen v/h scherm en hier eens posten ???
 
VDK_P zei:
Hallo

Zet het scherm eens op de originele fabrieksinstellingen. (reset)

Hoe je dit kunt doen ----> instructieboekje of website fabrikant.

Meestal is dit afdoende.

Peter

Anders eens een foto nemen v/h scherm en hier eens posten ???

Beadankt voor je tip, zal het proberen en je laten weten hoe het ging. Mocht het resetten niets worden post ik hier een foto. :thumb:
 
Er is iets duidelijk misgegaan. Toen ik de resolutie wilde aanpassen heb ik blijkbaar niet goed opgelet en nu is het beeld zwart. Kan dus geen beeld meer krijgen omdat ik een verkeerde resolutie heb gebruikt. :mad:
 
Wat voor scherm is het? Wellicht staat kunnen wij wat opzoeken over het scherm...
 
Zit er ook een input knop op de monitor?
(Kon geen degelijk plaatje vinden dus kon het niet controleren)


Deze zit bij die van ons wel (iiyama ProLite E431S) en hiermee kan het beeld ook op zwart komen te staan.
 
Tha Devil zei:
Zit er ook een input knop op de monitor?
(Kon geen degelijk plaatje vinden dus kon het niet controleren)


Deze zit bij die van ons wel (iiyama ProLite E431S) en hiermee kan het beeld ook op zwart komen te staan.


Ik denk niet dat dat het is, was bezig de resolutie te veranderen, toen ik hem op 800x600 zette op ware kleuren werd het beeld zwart.
 
Hallo

De betrokken p.c. opstarten d.m.v. d.o.s. bootdisk , of d.m.v. boot c.d. (desnoods) de install cd van x.p. , zo kun je ook de resolutie v/h scherm aanpassen......

Of. ..... in "veilige" modus "F8" tijdens opstarten ??

Peter
 
VDK_P zei:
Hallo

De betrokken p.c. opstarten d.m.v. d.o.s. bootdisk , of d.m.v. boot c.d. (desnoods) de install cd van x.p. , zo kun je ook de resolutie v/h scherm aanpassen......

Of. ..... in "veilige" modus "F8" tijdens opstarten ??

Peter


Heb je advies opgevolgd, door pc in Vga modus te starten. Heb weer beeld, resoluties ook weer goed gezet, maar kleuren blijven flets.

[
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan