Hallo,
Ik heb een Medion pc (5500XL) met winxp. Hierbij ook een Medion TFT scherm (MD41079eb).
Mijn probleem is als volgt:
Het beeld op mijn monitor is "onscherp". Hiermee bedoel ik dat de letters op een lichte/witte achtergrond een soort van dubbel lijken. Ze hebben een "schaduw".
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg qua omschrijving is.
Dit geeft een zeer onrustig beeld om lang naar te kijken.
Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- videokaart en directx geupdate
- resolutie aangepast (alles tussen 800x600 en 1280x1024), staat nu op 1280x1024 (aanbevolen instelling).
- refreshrate aangepast (60, 70, 72 en 75hz), staat nu op 75hz.
- cleartype veranderd naar standaard (helemaal uit gaf onscherpe letters bij bv Start-knop)
Na deze aanpassingen zijn de letters en pictogrammen op mn bureaublad (donkerblauwe achtergrond) wel scherp (nog niet optimaal maar wel al erg goed), maar in bv Word en Internet Explorer (witte achtergrond) niet.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Heb ik zo genoeg info gegeven?
Greetz,
Erik.
Ik heb een Medion pc (5500XL) met winxp. Hierbij ook een Medion TFT scherm (MD41079eb).
Mijn probleem is als volgt:
Het beeld op mijn monitor is "onscherp". Hiermee bedoel ik dat de letters op een lichte/witte achtergrond een soort van dubbel lijken. Ze hebben een "schaduw".
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg qua omschrijving is.
Dit geeft een zeer onrustig beeld om lang naar te kijken.
Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- videokaart en directx geupdate
- resolutie aangepast (alles tussen 800x600 en 1280x1024), staat nu op 1280x1024 (aanbevolen instelling).
- refreshrate aangepast (60, 70, 72 en 75hz), staat nu op 75hz.
- cleartype veranderd naar standaard (helemaal uit gaf onscherpe letters bij bv Start-knop)
Na deze aanpassingen zijn de letters en pictogrammen op mn bureaublad (donkerblauwe achtergrond) wel scherp (nog niet optimaal maar wel al erg goed), maar in bv Word en Internet Explorer (witte achtergrond) niet.
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Heb ik zo genoeg info gegeven?
Greetz,
Erik.