Onscherpe letters

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Na een reparatie geeft mijn beeldscherm onscherpe letters aan. Wijzigingen via beeldscherm helpen tot nu toe niet. Wie helpt mij hier van af?

Heb je in de Windows instellingen Clear Type Text al ingeschakeld staan?

Wel gezocht bij instellingen maar kan Clear type e.d. niet vinden.

:confused: Ed .... dat zijn Wijzigingen via beeldscherm :rolleyes:
Onder wijzigingen via het beeldscherm versta ik de instellingen middels de knoppen van het fysieke beeldscherm.

@ruut:
Welke Windows versie gebruik je?

Ik gebruik Windows 10.
Via beeldscherm wel geprobeerd aan te passen maar dit gaf niet het gewenste resultaat.

zit er geen auto knop op je scherm om instellingen te optimaliseren? staat de resolutie wel zoals je deze wilt hebben?

:) Hier ook direct online van Microsoft een mooie oplossing KLIK er op maar LET OP ! ga maar eerst boven lezen waarover gaat en pas dan wat mee beginnen :D ==> KLIK HIER ! voor XP is maar misschien bij W10 helpt ook ?

Laatst bewerkt:
Daarnaast is de opmerking van deheugden ook van belang. Staat de resolutie al wel goed ingesteld?

De resolutie staat op: 1024 x 768.
De aanpassing van letters heeft nog niet geholpen.

Maar de vraag is of dat ook de juiste resolutie is voor de betreffende monitor. Welk merk en type monitor heb je?

:confused: Ben nu bang dat deze monitor-resolutie weinig iets met ( ik zei weinig ! :D klein beetje soms wel ! ) scherpe/onscherpe letters te maken heeft ..
Het kan zijn, maar onscherpe leesbarheid van letters word niet veel geholpen met resolutie aan te gaan passen ..
Mocht je nu dus dat wel gedaan zoals ik boven zie en niets verandert is, kijk maar even ook monitor zelf instellingen via eigen knopen op ..
Uiteindelijk ALS juiste handeling tijdens Clear-Type letters aan te passen niets helpen kan, vergeten wij noemen dat nog ..
.... Of niet misschien hoge contrast in beeld (ergens in windows ) instellingen ingeschakeld is ? die uitschakelen zal moeten ! ..

En als laatste wat ik bedenken kan is probeer maar nog dat .......... kijk plaatje onder !

Letter type herstellen !.jpg

Maar met hoog contrast bedoelde ik dat kijk plaatje onder ...

Hoog Contrast !.jpg <<== Die krijg je ook te zien als je op SHIFT+ALT klikt en vervolgens op PRT SCR ( Print Screen dus ! ) ... op die manier schakel je die uit ook ....

Hier nog paar goeie tips ! ==> KLIK

P.S. is het Videokaart wel in orde ? en/ of is het niet ten-einde ? :(

Laatst bewerkt:
Het gaat om: ATI Radeon HD 3450, 1280?1024, 32 bits, 60 Hertz.

Dat is de videokaart, niet het beeldscherm.

Tja, bijna goed ...
Het gaat om een LG beeldscherm, type LG Flat 1919SF 60 Hertz.

Je zat in de buurt ;)
Die monitor heeft een resolutie van 1280x1024 en dat moet je dus in Windows dan ook zo instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan