onstabiel internet over het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Berichten
129
Na jaren inactiviteit:

Hallo, we hebben al weken onstabiel internet de laatste weken. Webpagina's laden nooit gelijk; alsof het netwerk stotter. Pas na herhaaldelijk op F5 drukken komen de bytes er doorheen. De webcam van huisgenootje lijkt hier geen problemen mee te hebben, als ik met nieuwsgroepen gaat dit ook vrijwel zonder problemen; alleen de snelheid fluctueert enigszins.


Nog niet Ziggo gebeld, eerst uitzoeken of het niet aan ons ligt, daarnaast kan Ziggo in veel gevallen nooit echt iets betekenen lijkt me.

Er zijn een stuk of 9 computers aangesloten op het netwerk. Indeling ziet er als volgt uit:

Ziggo kabelmodem
\
Belkin router (F6D4230-4 v3 (01))
\
Netgear switch
\
2 routers geconfigureerd als switch (Linksys wrt54g en oude Zyxel adsl modem/router.


Aan de router en switches hangen een stuk of 9 computers. Ik denk bijna zeker te weten dat alles goed is ingesteld.

Voorheen diende de Linksys wrt54g als router en waren de problemen hetzelfde.


Bijgaand een log van de router; misschien is hier wat in op te merken.

Dank je wel alvast!!

--------------------------------------------------------------

Logbestand
Systeemlogbestand
11/26/2011 16:16:20 192.168.2.118 login success
11/26/2011 15:55:39 User from 192.168.2.118 timed out
11/26/2011 15:48:29 sending ACK to 192.168.2.110
11/26/2011 15:18:13 sending ACK to 192.168.2.110
11/26/2011 15:01:45 192.168.2.118 login success
11/26/2011 14:29:02 sending ACK to 192.168.2.119
11/26/2011 14:29:02 sending OFFER to 192.168.2.119
11/26/2011 14:14:22 NTP Date/Time updated.
11/26/2011 14:09:53 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 11:33:07 sending ACK to 192.168.2.110
11/26/2011 11:16:22 sending ACK to 192.168.2.103
11/26/2011 10:37:21 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 08:14:34 NTP Date/Time updated.
11/26/2011 04:22:02 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 03:52:01 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 03:21:59 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 02:14:45 NTP Date/Time updated.
11/26/2011 01:11:10 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 00:41:09 sending ACK to 192.168.2.106
11/26/2011 00:40:37 sending ACK to 192.168.2.103
11/26/2011 00:11:08 sending ACK to 192.168.2.106
11/25/2011 23:42:08 sending ACK to 192.168.2.111
11/25/2011 23:42:08 sending OFFER to 192.168.2.111
11/25/2011 23:41:06 sending ACK to 192.168.2.106
Firewall-logbestand
11/26/2011 14:28:29 **TCP FIN Scan** 192.168.2.118, 55282->> 77.248.72.102, 80 (from WAN Outbound)
11/26/2011 11:45:05 **Smurf** 221.122.21.255, 54004->> 192.168.2.118, 34442 (from WAN Inbound)
11/26/2011 10:03:50 **Smurf** 217.125.186.255, 4672->> 192.168.2.118, 34442 (from WAN Inbound)
11/26/2011 10:02:34 **Smurf** 217.125.186.255, 4672->> 192.168.2.118, 34442 (from WAN Inbound)
11/26/2011 00:26:54 **Smurf** 220.179.236.255, 5150->> 192.168.2.118, 34442 (from WAN Inbound)
11/26/2011 00:16:00 **Smurf** 197.28.183.0, 60235->> 192.168.2.129, 14001 (from WAN Inbound)
11/26/2011 00:14:46 **Smurf** 193.93.219.0, 25814->> 192.168.2.129, 14001 (from WAN Inbound)
11/26/2011 00:13:07 **Smurf** 213.103.198.0, 20897->> 192.168.2.129, 14001 (from WAN Inbound)
11/25/2011 23:41:11 **Smurf** 213.103.198.0, 20897->> 192.168.2.129, 14001 (from WAN Inbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 53543->> 88.208.12.2, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 48654->> 88.208.22.89, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 49362->> 88.208.12.4, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 51706->> 88.208.12.1, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 45260->> 88.208.12.5, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 52167->> 88.208.22.94, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 34013->> 88.208.22.90, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 50613->> 88.208.12.3, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 43472->> 88.208.22.110, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:11:15 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 44370->> 88.208.22.92, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 44601->> 62.69.184.24, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 56544->> 173.194.65.101, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 40014->> 62.69.179.213, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 38662->> 173.194.65.100, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 48754->> 74.125.15.230, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 36636->> 62.69.179.13, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 58437->> 62.161.94.223, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:10:55 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 38217->> 173.194.65.102, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 69.171.224.56, 443->> 192.168.2.129, 41932 (from WAN Inbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 69.171.242.12, 443->> 192.168.2.129, 40845 (from WAN Inbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 173.194.65.132, 80->> 192.168.2.129, 52050 (from WAN Inbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 2.20.139.55, 80->> 192.168.2.129, 41508 (from WAN Inbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 43920->> 173.194.65.104, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 39709->> 173.194.65.139, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 46859->> 173.194.65.105, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 53631->> 173.194.65.147, 80 (from WAN Outbound)
11/25/2011 23:09:16 **TCP FIN Scan** 192.168.2.129, 42008->> 173.194.65.120, 80 (from WAN Outbound)
 
Laatst bewerkt:
updaten van de stuurprogramma´s van alle netwerk apparaten.
kan helpen.
 
Ik zou de 2 routers vervangen door switches.
Alleen de belkin behouden.
Hoe meer routers,hoe meer storingen.
Bovendien word je internet snelheid met iedere router omlaag gehaald.
Eventueel voor draadloos internet een accesspoint toepassen.
 
Firmware is overal up to date.
Idd, te veel apparaten lijkt mij een mogelijk probleem..

Thanks beiden!
 
Probleem lijkt te zijn opgelost:

Modem: 192.168.1.1
Router: 192.168.2.1

-> IP van de router naar 192.168.1.2 veranderd: het loopt vooralsnog stabiel allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan