• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ontbrekende getallen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strooprover

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2017
Berichten
4
Hoi allemaal,

Wie kan mij met het volgende helpen:
Ik heb de kosten voor iets als er sprake is van 1 stuks, 2 stuks en 6 stuks. Deze kosten nemen echter gemiddeld af naar mate het aantal stuks toenemen. De factor waarmee deze afnemen weet ik echter niet. Ik dacht dat excel hier een formule voor heeft, maar ik krijg het niet gevonden op internet.

Dus:
1 € 38,25
2 € 27,75
3
4
5
6 € 23,75

Hoe kan ik excel, rekening houdend met de afname per stuk, de ontbrekende bedragen in laten vullen?

Alvast heel erg bedankt!
 
Excel kan niet inschatten wat jij als korting wil geven bij aankoop van meerdere stuks.
Je zal ergens in je werkmap een lijstje moeten bijhouden met de korting per aangekocht artikel.

Gr,

Joske
 
In A1 tm A6 1 2 3 4 5 6
en in B1:
Code:
=((0,9*A1^2)+(14,55*A1)+22,8)/A1
door kopiëren naar B6

met deze polynoom wordt het vanaf 7 stuks weer duurder....;):d

Hoewel het lijkt dat jouw korting vanaf 2 tm 6 lineair = (steeds -1) (kun je bekijken met de funktie Lijnsch)
 
Laatst bewerkt:
met deze polynoom wordt het vanaf 7 stuks weer duurder....;)
Maak daar stap 6 van, en je zit dichter op de waarheid :). Bij 5 artikelen zit je op 23,61 en bij 6 weer op 23,75. Het is, kortom, een lastige reeks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan