Ontbrekende records in gekoppelde tabellen (Query's)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TdsGerard

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2014
Hallo allemaal,
Vooraf al even excuses voor de onduidelijke titel, ik kon even geen betere verzinnen.
Het probleem waar ik mee zit is het volgende:
Ik heb een database die bestaat uit 9 tabellen. Een tabel bevat als primaire sleutel een patiënt-nummer, en de overige tabellen zijn via dit nummer gekoppeld.
Nou is het de bedoeling dat ik een query maak waarbij al deze gegevens in 1 groot gegevensblad bekeken kunnen worden, om van daaruit naar excel geëxporteerd te worden.
Het is echter zo dat niet alle patiënt-nummers voorkomen in elke tabel, met als resultaat dat wanneer de query uitgevoerd word, ik alleen maar records te zien krijg waarvan het patiënt-nummer in elke tabel terug te vinden is.
Ik ben maar een amateur met access, dus ik hoop dat de oplossing betrekkelijk eenvoudig is.

Voorbeeld:
Patient nummer 67299 heeft een IOP-uitslag van 16.
Patiënt nummer 67300 heeft geen IOP-meting gehad, waardoor er geen record aanwezig is.

Dit heeft als resultaat dat in de query geen record wordt gemaakt voor patient 67300. Wat ik graag zou willen is dat patient 67300 terug te vinden is in de query waarbij een lege cel zichtbaar is onder de kop "IOP-uitslag".

Mvg,
Gerard

Laatst bewerkt:
Je wilt een 'betrekkelijk eenvoudige oplossing' en die krijg je :). Verander in je query de query-eigenschappen zo dat je van de patiënten tabel alle records ziet, en van de gekoppelde tabel de overeenkomende. Nu staat bij elke query optie 1 geselecteerd, en jij moet dus 2 of 3 hebben. Welke is zo niet te zeggen. Dialoogvenster goed lezen, en de juiste variant kiezen :).

Ik weet niet zeker wat je bedoeld. In het eigenschappenvenster van de query zie ik geen veld waarin ik dit aan kan passen. Waar kan ik die optie precies vinden?

Je kunt het ook niet aanpassen in de eigenschappen van de query, want het heeft niks met de query als zodanig te maken. Het heeft alles te maken met de wijze waarop 2 tabellen aan elkaar zijn gekoppeld. Je moet dus dubbelklikken op de relatielijn tussen 2 tabellen om de relatie tussen die twee tabellen aan te passen.

Ik heb de relaties nu aangepast, en het lijkt de goede kant op te gaan. Maar ik heb in mijn query-resultaat nu 48 records meer dan in de patiënten tabel. Enig idee waardoor dit kan komen?

Zonder de tabellen te zien? Nee. Maar je hebt combinaties die dubbele gegevens opleveren. Die moet je dus eerst opsporen.

Dank u voor de hulp, ik zie nu dat er nog een tabel over is met dubbele records. Dat zal het probleem wel zijn. :$ Nogmaals dank u. Ik denk dat het probleem opgelost is. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan