Ontcijfer programmatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Goededag

ik ben bezig met het maken van een programma om tekst te versleutelen (naar geheimtaal) en terug!

maar ik ben heel ver gekomen maar nu loop ik toch ergens vast bij deze zend ik mijn ontwerp in een zip bestand en hoop dat iemand mij kan en wil helpen.

EDIT: Bestand aangepast maar Werkt nog niet!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik krijg heel veel fouten...
18 stuks

Error 1 Name 'j' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 11 13 WindowsApplication1
Error 2 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 11 26 WindowsApplication1
Error 3 Name 'klare_tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 12 13 WindowsApplication1
Error 4 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 12 31 WindowsApplication1
Error 5 Name 'j' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 12 38 WindowsApplication1
Error 6 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 13 17 WindowsApplication1
Error 7 Name 'j' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 13 24 WindowsApplication1
Error 8 Name 'klare_tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 13 40 WindowsApplication1
Error 9 Name 'Tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 15 25 WindowsApplication1
Error 10 Name 'i' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 23 13 WindowsApplication1
Error 11 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 23 26 WindowsApplication1
Error 12 Name 'klare_tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 24 13 WindowsApplication1
Error 13 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 24 31 WindowsApplication1
Error 14 Name 'i' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 24 38 WindowsApplication1
Error 15 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 25 17 WindowsApplication1
Error 16 Name 'i' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 25 24 WindowsApplication1
Error 17 Name 'klare_tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 25 40 WindowsApplication1
Error 18 Name 'tekst' is not declared. C:\Users\WILLIAM\Downloads\WindowsApplication1\WindowsApplication1\WindowsApplication1\Form1.vb 27 25 WindowsApplication1

Volgens mij moet visual basic het eerst uitleggen wat het allemaal is.
Zoals een fout is: Error 1 Name 'j' is not declared
Visual basic kent j niet.
je kunt zorgen dat die hem wel kent bijvoorbeeld:

Dim j As String
j = blablabla

Zo kan je er al heel wat errors uithalen.

Bericht boven is aangepast
programma draait wel maar werkt niet zoals het hoort!

Laatst bewerkt:
Laat is heel het alfabet zien wat jij er van wilt maken bijvoorneeld:

a = ...
b = ...
c = ...

etc.

Dan kan ik wel een eind komen...
voor je

Ja maar je moet alleen aageven dat de leet met 3 opgehoofd moet worden
dus a = d
z = c

je hoef echt niet elke letter aan te geven volgens mij want ze gaan uit van ASCII code's volgens mij.

Met cijfers zou dit heel makkelijk gaan.
Met letters weet ik het niet.
Je kunt het wel doen door het volgende:

1 = "a"
2= "b"
3 ="c"

op die manier zou het wel lukken

Met cijfers zou dit heel makkelijk gaan.
Met letters weet ik het niet.
Je kunt het wel doen door het volgende:

1 = "a"
2= "b"
3 ="c"

op die manier zou het wel lukken
MMMMM deze tip wil ik gerust onthouden als het echt niet gaat lukken, maar het moet gewoon lukken dat je een 1 of 2 regels zet dat a = d is en b = e bijvoorbeeld!

MVG

Je kunt hem wel hete hele alfabet leren doro steeds dit te doen:

Dim a as string
etc

maar om dit te doen:

a = d

Moet hem wel eerst het alfabet leren.;)

Sorry maar ik weet niet anders dan dat je het hem eerst moet leren.

Zie deze link: :shocked:
http://proto.thinkquest.nl/~klb024/informaticavb.htm

maar geloof ik het stukje script vanaf de zin:
Of in Visual Basic for Applications door in een Microsoft Applicatie Alt + F11 toets aan te klikken.​
hoort er niet bij want dat is voor een ander programma

En bij het bovenste script staat ook de uitleg dat ze gebruik maken van ASCII

Oké heb ff snel iets in elkaar gezet:

Zie bijlage...

In de bovenste tekst box typ je één letter klik op vertaal er onder in de tekst box er onder zal de zelfde letter verschijnen.
In d tekst box er naast komt dezeflde letter alleen dan vertaalt.

Kijk maar effe of je snap hoe ik het doe.

Anders zeg je het maar eff.

Succes

Bijlagen

Het is me gelukt en IDD hij gebruikt ASCII codes maar nu word z {
Wel logisch maar goed het werkt!

Maar heeft visual basis 6.0 en 2005 zoveel verschillen in programmeren?, want 2005 is versie 8.0!

D

Jep sins visual 7.0 is het .NET geworden het draait op het .NET framework 8.0 volgens mij op het .net 2.0.
Ik heb nog wel een setup van visual studio 6.
Met .NET zijn er wel wat dingen veranderd.

En trouwens je moet alleen nog alle letters en cijfers programmeren en symbolen:p

Als je klaar bent laat je de resultaten maar zien:thumb:

En zet anders effe je vraag "is opgelost" rechts onderin de pagina.;)

Oke,

ik zal hem op opgelost zetten als jij voortan die 2 berichten in 1 bericht samenpers ;)

idd ik zou nog een 2e versie van het programma schrijven dat je alle letters programmeer maar nu pakt hij de ASCII code en zeg verhoog het met 3
dus als 0125 word alt 0128

alt 0125 = }
alt 0128= €

dus die scriptcode ascii + 3 moet ik er dan uithalen en veranderen maar hier ga ik nog mee aan de slag
dan word
A = R
B = $ lekker door elkaar gooien nog leuker :P

ZIE BIJLAGE VOOR VERSIE 1.0

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goed gedaan!!!

Maar om je programma te showen hebben we een apart forum deel bij programmeren en dan test mijn programma.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan