• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ontdubbellen getallenreeks

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

Ik heb een getallen reeks, waar ook dubbele in zitten, ik middels uitgebreid filter geprobeerd dit te tackelen, maar op 1 of andere reden gaat dit niet goed.
Wat eigenlijk de bedoeling is dat de unieke getallen op een andere plaats op het werkblad wegeschreven worden.

zie bijgevoegd bestand, ter verduidelijking (hoop ik ten minste)

Bijlagen

Mtb, Je was toch echt goed bezig met het Advanced Filter (uitgebreid filter). Hiermee kan je aangeven dat je alléén unieke records wilt zien maar óók aangeven dat je die elders (moet wel op hetzelde blad zijn!!!) wilt wegschrijven. Druk in Excel ff op F1 voor help en zoek op uitgebreid filter...

EDIT: en ik heb nu ff je bestandje bekeken... Wat je mist is de header boven je lijstje. Zet daar bijvoorbeeld het woord 'nummer' en probeer het dan nog 'ns. Het 'filter' heeft namelijk een 'veldnaam' nodig om z'n werk te kunnen doen.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Het is wel zaak dat je eerst je getallen reeks selecteert, voordat je gaat filteren.

Ginger,Ad

Kan dit ook in een formule verpakt worden die alle unieke records uit kolom G onder elkaar plaatst in kolom B. Dit omdat het automatisch moet gaan en met uitgebreid filter zou dit alleen kunnen d.m.v. het opnemen met de macrorecorder

dit zou mij een stuk verder helpen

alvast bedankt voor jullie hulp

Ginger, Ad, Gert

Bedankt voor de aangedragen oplossing, probleem is opgelost

Mtb, goed dat je 'm opgelost hebt. Wil je de topic óók op opgelost zettten?:thumb:

Groet, Leo

Hoi,

Ik heb de vraag van opgelost afgehaald omdat het me uiteindelijk niet gelukt is om, middels het voorbeeld vwat Gert mij gegeven heeft het voor elkaar te krijgen (ben niet zo'n ster in excel en al helemaal niet in matrix formules ontleden), Zou iemand hier a.u.b. nog eens naar willen kijken en indien mogelijk de formule in bijgevoegd bestand willen invoeren .

PS: Het moet middels een formule gaan en geen filter als eerst de bedoeling was, omdat dan allles verder automatisch gaat en middels een filter niet.

alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
GiMe,

Geweldig, Top:thumb::thumb::thumb:

thanks a lot,

Hallo mtb,

Na lang puzzelen met de formule van GiMe is dit volgens mij wat je wil.
Je zal nog een hoop werk hebben voordat je het zo heb.
Er kunnen namelijk geen blauwe regels tussen de vakken anders werkt de formule niet.

Dus na lang puzzelen heb ik dit er van gemaakt. (verkorte versie)

Ik wens je dan ook veel suc6 met je werk.

Mvg,
Wim

Bijlagen

Hoornvan,

Geweldig, bedankt voor alle moeite, je hebt mij enorm op weg geholpen
Ik kan alleen de formules niet zien omdat het werkblad beveiligd is, zo kan ik het dus niet toepassen in mijn bestand m.a.w. wil het het bestand ff wachtwoord vrij maken of het wachtwoord ff posten.

Hallo mtb,

Sorry, ik had hem beveiligd omdat er thuis ook anderen op mijn pc werken en je weet maar nooit of er perongeluk wat wordt gewijzigd.
Het password is wim.

Suc6,
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan