Ontmantelen van een APC Smart-UPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Ik heb hier een APC Smart-UPS 1000 staan die niet meer aangaat, dus ik wil de accu's eruithalen en ze naar het milieupunt hier brengen, en de UPS zelf zien te verkopen, alhoewel ik betwijfel of dat lukt. Kan ik ze er zo uithalen door de rode en zwarte kabels los te halen en ze eruit te trekken? Ikzelf denk van wel, maar ik wil zekerheid omdat ik mijn haar net goed heb zitten en ik ze niet omhoog wil hebben staan, m.a.w. ik wil niet geëxuteerd worden. Of weet iemand waar het misschien aan zou kunnen liggen, zodat ik iemand die ik ken kan vragen om het te repareren, aangezien hij dat kan zei die.

De accu's zijn 12 volt.
Er is nog nooit iemand dood gegaan van 12 volt.
Wel in geval van kortsluiting.
De accu's kunnen dan exploderen.

Dus ik kan ze er veilig uithalen? Accu's zijn idd. 12 volt, een mens kan zo'n 50 aan (hoewel het me niet prettig lijkt), maar ik dacht dat ze misschien meer waren, omdat een stopcontact 230 is.

Hallo

Persoonlijk zou ik de staat van de loodbatterijen laten controleren o.k/n.o.k. (deze zijn meestal behoorlijk duur en niet altijd standaard van capaciteit en model.

Laad de u.p.s. deze nog op ???

Meest voorkomende defekten zijn deze in de vermogen elektronika , dus te controleren : vermogenweerstanden , transistoren/dioden en gescheurde soldeerverbindingen is een logische eerste stap ....

Indien bovenstaande voor u en voor: "zodat ik iemand die ik ken kan vragen om het te repareren, aangezien hij dat kan zei die." chinees is , zou ik eens een deftige lokale t.v. techneut om advies vragen .

Peter

Er zit een omvormer in die van 12 volt 230 volt maakt,maar dat gedeelte is goed afgeschermd.
je kunt ze er veilig uithalen ,zolang je maar zorgt dat + en - niet tegen elkaar komen.
Ik heb vroeger wandkontactdozen vervangen met de spanning er op.
als je kontact maakte voelde ik alleen een lichte tinteling in mijn onderarm.

P.S. de accu's zijn meestal gel accu's.
Inderdaad vrij dure accu's

Laatst bewerkt:
Oke, ik zal de accu's er nog even inhouden en dan binnenkort met diegene er naar kijken. Ik weet niet of het de accu's zijn, maar als ik de UPS in de contactdoos steek en op aan/test druk gebeurt er niks, zelfs geen lampje of gezoem. Internet kon ik ook niet veel wijzer van worden. Voor mij is het wel chinees, maar voor diegene niet, aangezien hij er veel mee bezig is.

@Palomino: Deze zijn van loodzuur.

Zitten er dopjes op;zijn het lood zuur accu's.
Zijn de accu's helemaal gesloten dus geen dopjes erop,dan zijn het gelaccu's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan