ontplofte computer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kosterkeeltsie

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
oke ik loop nu stage op een basisschool en vanmorgen had een van de leraren een probleem..

de computer was ontploft!

er was allemaal rook uit gekomen etc

dus ik net de computer open gemaakt en vond een gigantische lading stof, letterlyk de hele binnekant was bedekt met een dikke laag stof.

alles heel voorzichtig schoongemaakt maar nu kon ik niets vinden van doorgebrande kabels etc.

dus ik dacht dat het misschien de voeding was en dus even getest in een andere computer maar die werkte gewoon goed,

iemand enig idee wat ik nogmeer na zou kunnen kijken?

(computer doet helemaal niets meer )

Alvast bedankt:thumb:

De 4 polige aansluiting, de 20 (+4) polige aansluiting, PCI poorten, DVD speler.. Ofwel, gewoon elk stukje hardware wat in de PC zit.

Ook gekeken of de condensatoren op het moederbord niet bol staan of lek zijn?
[smallimg]http://4.bp.blogspot.com/_qXgGaISUk9I/R1Mno5lHm4I/AAAAAAAAANw/mpPNdDnX864/s800/bad-caps-1-dec07.jpg[/smallimg]

Zit er een 110/220 volt schakkelaartje aan de achterkant van de voeding? En op welke staat deze op dit moment? Als deze op 110 staat dan is deze er op gezet en is de voeding kapot omdat hij denkt dat hij 110 volt krijgt maar eigenlijk gewoon 220 volt krijgt en dan kan hij ook boem zeggen :(

Voeding na kijken en alle onderdelen er een voor 1 uithalen.
Als hij echt niks meer doet dan zal waarschijnlijk het moederbord kapot zijn:(

de voeding werkt gewoon die heb ik net getest in een andere computer.

ik heb net alles nagelopen maar zie nergens iets dat doorgebrand is oid, dus ik denk dat het moederbord het heeft begeven :(

@crash zit in de goede richting.
De zogenaamde "elco's" zijn erg kwetsbaar bij een spanningswisseling.
Daar ik zelf op school gewerkt op (ict), verspil geen moeite aan een afgeschreven bakje.
Demonteer hem en bewaar wat je denkt wat goed is.
Als er een gaat komt de rest binnenkort ook aan de beurt en heb je wat reserveonderdelen.
Men koopt nl. 20 a 30 computers tegelijk, vermoedelijk vanuit de stichting waar je school onder valt.
Dit i.v.m. grootschalige inkoop dus korting.
Vertel de directeur maar dat je hem ten grave hebt gedragen, worden ze altijd vrolijk van.:evil:

Dat kan hij jou echt niet aanrekenen, maar inderdaad hij wordt er niet echt vrolijk van:(

Hij mag al blij zijn, dat hij een zo goedkope kracht in huis heeft.
Wij hadden ook een stageloper op school, waar ze erg veel plezier van hebben gehad, alleen vertellen ze dat jou niet.:cool:

haha ja, volgens mij heb ik in de afgelopen 2 dagen meer uitgevoerd dan in de laatste 10 jaar is gedaan :P

Bedankt voor de reacties heren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan