ontvang Email op 3 adressen,maar blijven na gelezen/vrwijderd staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik gebruikt windows 7,8 en op mijn Samsung smartphone.

Windows live mail op computers.

Als ik nu mail gelezen heb op 1 computer en heb ze gelezen of verwijderd dan blijven ze staan op de andere computers.

Vooral op de Samsung smartphone hopen de mails zich dan op.

Is er een mogelijkheid dat als ik de mails gelezen heb, dat deze op de andere computer/smartphone bijvoorbeeld maar 1 dag blijven staan?

Kan ik dat ergens instellen?
 
Als je IMAP gebruikt in plaats van POP3 werkt dat direct. Een mail die je ergens verwijderd zie je dan ook op de andere toestellen niet meer. Kijk dus bij je email provider of je daar ook het IMAP protocol kunt gebruiken. De instellingen ervoor zul je dan ook bij je provider kunnen vinden.
 
wat is imap?

Bedankt voor je bericht.

Ik heb als provider Ziggo. Ik weet helaas niet wat imap is en kan het bij instellingen van email ook niet vinden.:shocked:
 
:confused: Snap even niet, term zoals :

heb ze gelezen of verwijderd dan blijven ze staan op de andere computers / vervolgens vraagje \ Is er een mogelijkheid dat als ik de mails gelezen heb, dat deze op de andere computer/smartphone bijvoorbeeld maar 1 dag blijven staan

Maar ondanks dat je op een PC berichten verwijdert hebt, overigens op andere toestellen ze blijven staan, ... jij zei zelf ....toch ?
 
Laatst bewerkt:
bedoel,1 dag is genoeg

Hoi,

Ik bedoelde dat de e-mails maar 1 dag blijven staan, dus na 1 dag automatisch verwijderd worden.

Niet dat ze er bijvoorbeeld altijd op blijven staan als ik ze niet zelf handmatig verwijder. Dan loopt de emailbox snel vol.

Dat is vooral bij de smartphone erg onhandig.
 
Hou duin1

Volgens mij je hebt helemaal geen automatische regel om bepaalde berichten automatisch alleen maar na 1 dag te verwijderen ( zoiets bij live-mail bestaat niet ! ) een regel of regels i.v.m. mail-berichten je moet zelf maken ( kijk onder plaatje ! ) ...

ScreenShot012.jpg
 
Royonix,

Zijn vraag m.b.t. de bewaartijd was ingegeven wegens de onbekendheid met het IMAP protocol. Wat hij wil is dat wijzigingen in de email vanaf een bepaalde computer ook direct zichtbaar zijn op andere toestellen waar hetzelfde email adres wordt gebruikt. Dat kan prima door het IMAP protocol te gebruiken in plaats van POP3 en zijn er geen regels voor nodig.
 
Ach op die manier dan ? Oookey dan :thumb:

duin1 let maar op mijn comment dan a.u.b. niet:confused:
 
Je hulp wordt altijd gewaardeerd Royonix. Ik wilde met mijn opmerking in #9 alleen voorkomen dat er verwarring bij de vraagsteller ontstaat vanwege de vele mogelijkheden die er zijn.
 
:d Edmoor ik snap je voor 100% geen zorgen

en sowieso vind jou een van beste tip-gevers, sorry dat ik hier ingesprongen met verkeerde tip was ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan