Ontvang geen email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Sinds enkele dagen ontvang ik via Microsoft Outlook 2002 en Windows XP geen emailtjes meer.

De volgende melding krijg ik te zien:

" Bij taak fgmvelthoven - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x8004210A) opgetreden: Er is een time-out opgetreden bij de bewerking voordat een antwoord van de POP-server voor inkomende berichten is ontvangen. Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeerder of Internet-provider (ISP)."

Als test heb ik een mailtje aan mezelf gestuurd en die is wel verstuurd maar ik heb hem niet ontvangen.
Onderaan het scherm rechts zie ik normaal aan de hoogte van het percentage verzenden/ontvangen hoe het er voor staat. Deze blijft nu contstant staan op 0%. Ook heb ik geprobeerd lang te wachten, maar hij blijft op 0%.

Kan iemand mij gedetailleerd aangeven wat er aan de hand kan zijn en wat ik moet doen om het probleem op te lossen ? Ik ben op dit gebied een complete leek.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Eric

1: Maak je account eens opnieuw aan. Wellicht dat er iets mis is met je login en wachtwoord
2. Zit je misschien vast aan een mail quotum en zit je mailbox vol
3. Heb je een firewall/virusscanner die mail controleert, schakel die eens uit

1: Maak je account eens opnieuw aan. Wellicht dat er iets mis is met je login en wachtwoord
2. Zit je misschien vast aan een mail quotum en zit je mailbox vol
3. Heb je een firewall/virusscanner die mail controleert, schakel die eens uit

In die link die ik heb gegeven staat al een microsoft support site. Het blijkt uit die support page dat het eerder aan Outlook ligt dan aan deze punten.

heb je al geprobeerd om onder de advanced instellingen van jouw account alternatieve poortnummers te gebruiken? Als het goed is staat op de website van jouw provider de alternatieven vermeld.

SMTP Poort is standaard 25, alternatief is 587
POP Poort is standaard 110, alternatief is 995

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan