Ontvang sommige emails niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
201
Sinds een tijd ontvang ik sommige mails niet meer.
Het overgrote deel van de emails ontvang ik nog wel maar een klein deel plotseling niet meer;

Ik ontvang bijvoorbeeld geen mailtjes meer van de tandarts (de rekening) of maandoverzicht van mijn energieprovider (Essent).
Maar mails van personen ontvang ik dan weer wel, ook verschillende reclame etc.

Het is dus niet dat ik niets meer ontvang. Slechts enkele komen niet meer binnen sinds juni ongeveer.

Ze zijn voorheen wel altijd binnengekomen.
Ze komen niet in mijn ongewenste email terecht of iets dergelijks.

Graag zou ik alles weer ontvangen. Enig idee waar ik kan kijken / wat ik kan resetten of wat de oorzaak is van mijn probleem?

Dit probleem doet zich voort op outlook.com maar dus ook in mijn client op mijn MacBook (wat logisch is)
 
Staan ze echt niet in je spam? Dat is een beruchte 'verzamelplek' voor belangrijke emails :).
 
Staan ze echt niet in je spam? Dat is een beruchte 'verzamelplek' voor belangrijke emails :).
Dit probleem doet zich voort op outlook.com maar dus ook in mijn client op mijn MacBook (wat logisch is)
Is alleen logisch als je daar met IMAP werkt. Gebruik je een POP3 account, dan krijg je de mails daar gewoon binnen, en worden ze gescreend door je lokale scanner.
 
Goede kans dat ze in de spam zitten, of helemaal niet aankomen. Laatste tijd zie ik bij veel klanten dat er problemen zijn met outlook.com en gmail.com. Aangezien het om bedrijfse-mails gaat die lijken te missen zou het te maken kunnen hebben met de DKIM instellingen van hun domein. Kun je aan jouw kant niks aan doen, enkel melden bij de afzender.
 
Staan ze echt niet in je spam? Dat is een beruchte 'verzamelplek' voor belangrijke emails :).

Is alleen logisch als je daar met IMAP werkt. Gebruik je een POP3 account, dan krijg je de mails daar gewoon binnen, en worden ze gescreend door je lokale scanner.
Geen idee waar ik mee werk eerlijk gezegd.

Ik ga naar outlook.com en daar komen ze al niet binnen. Voorheen kwamen ze wel gewoon binnen maar zoals ik al omschreef plots niet meer.
 
Check your block/filter settings in Outlook and your MacBook to make sure you haven't accidentally blocked those senders. Add your dentist and energy provider to the safe senders list to prevent their emails from being filtered. It's also worth contacting your email provider to check for any server-side filtering . Finally, ask the senders if they've made any changes to their email systems that might affect delivery.
 
- Sorteer je in Outlook op "Berichten met Prioriteit"?
- Staan ze niet in "Ongewenste Post"?
- Gebruik je een extern spamfilter?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan