Ontvangen duurt lang

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Pas een nieuwe laptop,maar het ontvangen van nieuwe e-mails in Outlook duurt vrij lang.Verzenden gaat direct als ik op de knop druk.
Hoe kan ik verzenden sneller maken?

Wat is lang?
Misschien zijn het e-mails met flinke bijlages? En misschien zit er een virusscanner tussen?

Als je met een nieuwe Outlook installatie werkt, zal Outlook je oude mail ook synchroniseren. Dat kan in het begin best lang duren, afhankelijk van de grootte. Als dat klaar is, dan zal ontvangen net zo snel gaan als verzenden.

Bedankt, ik zal het zien.

Het ontvangen duurt nog steeds erg lang.

Wat is lang? De e-mail legt altijd een weg af tussen verschillende mailservers. Heb je dit bij een bepaald e-mailadres/domein? Of bij elke e-mailadres?

Een email gaat via vele kanalen en servers voordat ie aankomt.
Verder bepaalt de e-mail provider in belangrijke mate hoe snel/langzaam het gaat. Het is daarom erg moeilijk te meten hoe lang een mailbericht er over doet.
De ontvangst/verzendingsactiviteit van de pc is daar maar een klein schakeltje in.
Dat het verzenden van de pc van een bericht snel gaat is dan ook geen indicatie voor het hele traject.

Als je echt meer duidelijkheid wilt hebben, stuur een e-mail naar iemand, en laat diegene de headers van de e-mail aan jou doorgeven. Dan zie je precies hoe laat de e-mail welke weg gepasseerd heeft.

Het ontvangen duurt nog steeds erg lang.
Hoe meet u dat?
Bericht automatisch samengevoegd:

Om de snelheid van je e-mailverkeer te testen, kun je gebruikmaken van de MxToolbox Email Deliverability of Mail-Tester. E-mailtijden worden niet gemeten via een traditionele snelheidstest (zoals bij internetverbindingen), maar via specifieke testberichten. [1, 2]

Hoe het werkt
    • MxToolbox: Stuur een lege e-mail naar ping@tools.mxtoolbox.com. Je ontvangt direct een automatische e-mail terug met een link naar je rapport, waarin de responstijd en serverprestaties staan.
    • Mail-Tester: Genereert een uniek e-mailadres waarnaar je een testbericht stuurt om de status en score te controleren. [1, 2, 3, 4]

Wil je de snelheid meten van een eigen mailserver of van een webmailpakket zoals Gmail of Outlook?

Terug
Bovenaan Onderaan