ontvangen mail van twee afzenders verdwijnt meteen naar verwijderde items

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietpaspoort

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2010
misschien staan per ongeluk de afzenders in de geblokkeerde mailadressenlijst, maar hoe kan ik dat zien en weer wijzigen?
dit is mijn eerste keer met een forum dus nog een beginner

Praten we hier over Outlook Express (dus van Windows XP) of over Microsoft Outlook (dus onderdeel van Microsoft Office)?

Zover ik weet bestaat er namelijk geen lijst met geblokkeerde afzenders in Outlook Express, wel in Microsoft Outlook...

Gaat het je over Microsoft Outlook, vermeld dan ook welke versie Microsoft Outlook (bijv. Outlook 2002, Outlook XP, Outlook 2003, Outlook 2007, Outlook 2010).

Tijs.

Laatst bewerkt:
mail is Outlook Express draait onder windows XP, ik heb nu wel een hele lijst van geblokkeerde adressen gevonden maar een zoekfunctie om te deblokkeren zie ik niet.

Zou je ons kunnen vertellen hoe je die lijst met geblokkeerde afzenders in Outlook Express op je scherm gekregen hebt? En of de 2 afzenders waar je het in je startposting over had ook echt op die lijst voorkomen?

Tijs.

Misschien is er een antivirus programma die dit doet, b.v. Smartsecurity van NOD32 heeft een SPAM filter, maar die zet het in zijn eigen map.

Maar in outlook express ga je naar Extra>Berichtregels>Afzenders blokkeren , daar kun je zien of die erin staan.

de lijst met geblokkeerde adressen is zo groot is dus niet te doen om deze geheel door te lopen, ik mis een snelle zoekfunctie om door de lijst te zoeken.
antivirus is van McAfee

ik weet dus niet zeker of de 2 adressen in deze lijst staan.

Wat je kunt doen is het volgende:
Sluit Outlook Express
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Identities
Klik de {XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX} subsleutel open.
Klik de subsleutel Software open
Klik de subsleutel Microsoft open
Klik de subsleutel Outlook Express open
Klik de subsleutel 5.0 open
Klik de subsleutel Block Senders open
Klik de subsleutel Mail open
Klik op de subsleutel Criteria
Doe Bewerken -> Zoeken
Vul in het e-mail adres van de geblokkeerde afzender 1 als zoekcriterium en laat zoeken.
Wordt die afzender gevonden in een subsleutel van Criteria, dan komt de afzender voor in de lijst met geblokkeerde afzenders. Evt. verander je dan in die subsleutel de inhoud van registerwaarde "Value" (in het rechter deelvenster) naar een niet-bestaand fake e-mail adres, zoals xxxx@yyyy.nl door erop te dubbelklikken en het aan te passen en op Ok te drukken.
Doe hetzelfde voor geblokkeerde afzender 2, waarbij je ervoor zorgt te starten met de zoektocht op de Criteria subsleutel (dus niet in een XXX subsleutel waar je geblokkeerde afzender 1 had gevonden). Vind je die óók, die dan een ander fake e-mail adres geven dan je bij geblokkeerde afzender 1 had gedaan, dus aaaa@bbbb.nl zou bijv. voldoen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
TIJs. je bent fantastisch, prima uitleg voor mij als leek,
je opdrachten uitgevoerd en de adressen gevonden en de namen gewijzigd.
Geweldig ik hoop dat je snel een goeie baan vindt , je verdient het.

peter.

Fijn dat het gelukt is! :thumb:
Ik hoop, o.a. met als onderscheidende vaardigheid het kunnen schrijven van duidelijke documentatie/instructies, een nieuwe baan te vinden.

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan