Ontvangen sms'jes lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Ik hoor van een aantal kennissen dat het hun niet lukt om sms'jes van mij te beantwoorden. Het lukt hen wel een sms te sturen als zij dat niet via 'beantwoorden' doen.

Heb een Samsung SGH-U700 met een abbo van Telfort.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Het is een instelling in jouw toestel die verkeerd staat:

Ik kan wel SMSen, maar als iemand mijn SMS wil beantwoorden lukt hem dat niet.
Dit is een instelling die fout staat in je eigen telefoon.
Als iemand anders er over klaagt dat hij je SMSjes niet kan beantwoorden en dat hij je alleen kan SMS als hij zelf jouw telefoonnummer in toetst (dus nieuwe sms aanmaakt), dan moet jij in je toestel kijken!
Bij antwoorden via zelfde centrale moet namelijk NEE staan.
Dit is namelijk niet jouw nummer maar het nummer van de SMScentrale.
Dus bij antwoorden via zelfde centrale moet dus NEE staan en GEEN ja.

Bron: Wubs's Blog (eerste resultaat Google bij zoeken op 'sms beantwoorden lukt niet' :))

Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie.

Het probleem is alleen dat op mijn toestel bij Berichten --- Berichtinstellingen --- SMS berichten --- Algemene instellingen/SMS Centrale geen optie staat inzake antwoorden via dezelfde Centrale. :rolleyes:

Wat ik zo snel kan vinden is dat het kan zijn dat Samsung de term 'antwoordverzoek' gebruikt hiervoor. Kun je dat wel vinden?

Heb ik ook niet gevonden helaas. Maar als zo'n instelling fout zou zijn op mijn gsm dan zou niemand mijn sms'jes kunnen beantwoorden. Het probleem doet zich echter alleen voor bij enkelen. En die zeggen op hun beurt dat zij dit probleem alleen bij mij hebben.... :(

Heb zojuist aan 10 kennissen een sms gestuurd met verzoek te beantwoorden en van 6 kreeg ik binnen een paar minuten antwoord.

Blijft vreemd.

Als je zeker wilt weten dat het niet aan je toestel ligt adviseer ik je om je simkaart in een ander toestel te doen. Als het probleem dan blijft dan zal het wel aan de simkaart liggen. Een nieuwe simkaart wil nog wel eens de vreemdste problemen doen verdwijnen.

Als je zeker wilt weten dat het niet aan je toestel ligt adviseer ik je om je simkaart in een ander toestel te doen. Als het probleem dan blijft dan zal het wel aan de simkaart liggen. Een nieuwe simkaart wil nog wel eens de vreemdste problemen doen verdwijnen.

Ok, ik zal eens vragen aan een vriend of ik mijn simkaart in zijn gsm mag doen en of hij daarmee een sms wil sturen naar degene die mijn sms'jes niet kunnen beantwoorden. Ik vertel heir wel hoe dat afgelopen is. :)

Overigens, via de Telfort helpdesk kreeg ik als reactie dat wellicht de optie 'beantworodne via dezelfde centrale' aan staat. Ik kan deze optie echter nergens vinden bij mijn berichtinstellingen. Weet iemand waar deze optie staat bij dit toestel?

Bij berichten instellingen staat wel de optie 'Netwerk kiezen' en dan kan je kiezen tussen circuitgeschakeld en pakket geschakeld. Wat wordt hiermee bedoeld?

Laatst bewerkt:
Overigens, via de Telfort helpdesk kreeg ik als reactie dat wellicht de optie 'beantworodne via dezelfde centrale' aan staat. Ik kan deze optie echter nergens vinden bij mijn berichtinstellingen. Weet iemand waar deze optie staat bij dit toestel?

Misschien ligt het aan het vroege tijdstip maar dit heb ik al aangegeven in mijn eerste reactie, niets nieuws dus. Je hebt de sim al getest in een ander toestel?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan