Ontvangst via computer naar Samsung TV Chinese zender met beeld en geluid lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Beste allemaal,
In mijn omgeving word ik nog wel eens geconfronteerd met de vraag hoe je de z.g. SmartTV (in mijn geval een Samsung) kunt laten communiceren met beeld en geluid met de computer.
Wat is er voor nodig? Ikzelf gebruik een lange HDMI-kabel, maar kan op de e.o.a. manier of geen geluid of geen beeld ontvangen, zeker niet als ik b.v. de Chinese taalcursus die net als een soort uitzending gemist-achtige alsnog kunt afspelen en beluisteren. Mij lukt dit niet en ik begrijp van derden dat die ook een soortgelijk probleem hebben.
De kwaliteit van de browser van de Samsung stelt niets voor en ook het echt goed wifi-beluisteren gaat niet goed.
Er zouden ook (te dure) apparaten/google-achtige boxen in de handel zijn.
Via de computer is alles af te spelen.
Vanzelfsprekend heb ik Samsung gebeld maar die maken er zich vanaf met een stomme opmerking als quote de provider zal china wel hebben geblokkeerd einde quote, alsof zij niet hebben geluisterd toen ik hen vertelde dat mijn provider wel met de computer laat ontvangen.
Kortom wat is uw advies.
Mijn dank nu reeds.
Hans Minekus
of beter Dutch1
Hans/Dutch1
The Netherlands

Vraag verplaatst van hardware naar televisie

De chinese karakterset is een heel klein beetje anders dan de europese karakterset.
Dit zou wel eens voor problemen kunnen zorgen in dit geval.

waarom kan ik dan de uitzendingen en het terug beluisteren wel op de computer ontvangen, en de uitzendingen die aan de gang zijn via de computer wel op de samsung ontvangen.
Mogelijk dat er een andere oorzaak is.
Overigens dank voor de reactie.
dutch

beste mensen het probleem is niet opgelost
ik kan soms wel lopende programma's ontvangen, maar geen opgeslagen programma's zoals b.v. de taalcursussen.
iemand een idee?

Ducth1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan