ontvangstbevestiging zonder dit in te stellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
hoe kan je de ontvangstbevestiging in Outlook 2003 zodanig instellen zodat de ontvangende partij geen antwoord hoeft te geven op de vraag of hij een leesbevestiging wil versturen, maar dat de verzendende partij die bevestiging automatisch krijgt, zonder dat de ontvangende partij daar iets voor hoeft te doen c.q. iets van merkt.

Ik weet hoe je zelf kunt instellen dat er automatisch een ontvangstbevesting wordt verzonden, maar het gaat er dus om dat je automatisch een leesbevestiging krijgt van degene aan wie je iets stuurt.

Tot zover ik weet moet er voor het verzenden van een ontvangstbevestiging altijd toestemming zijn van de ontvanger.Deze beslist of jij al dan niet een bevestiging krijgt. Zonder dat de ontvanger het merkt kan niet.

Lijkt mij ook vreemd als het wel zou kunnen. Iemand bouncht of blokkeert bv een mail nadat hij erachter is gekomen dat hij van die persoon toch geen mail wil hebben. Jij zou dus dan een leesbevestiging hebben en weten dat het emailadres TOCH bestaat, terwijl hij gebounched is.

Beetje warrig, maar ik hoop dat je het snapt:D Het begint dan een beetje op spammen te lijken vind ik.:confused:

Hier komt bij dat jij dan als het ware een ander systeem opdracht geeft tot het versturen van een bevestiging. Hiermee tast je iemands privacy aan. Ik bepaal zelf wel wat mijn systeem doet en laat dit bijvoorbeeld niet door jou regelen. Snap je....
Het kan echt niet hoor.

Het is inderdaad een beetje vreemd als het wel zou kunnen. (Dit was door meerdere personen aan mij gevraagd). Ik zal zeggen dat het niet kan.

Bedankt voor jullie reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan