ontvangstbevestiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

nwieland

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
14
Beste,

Ik werk op een ICT afdeling en krijg een melding dat er een ontvangstbevesting komt.
Dit is alleen bij bepaalde binnenkomende berichten (van bepaalde e-maildressen)

Nu krijgt onze klant een bevestiging maar er zou bij hem niets staan van ontvangstbevestiging.:rolleyes:

Weet iemand hier meer van of hetzelfde meegemaakt?

Alvast bedankt.
 
Huh...???:rolleyes:

Lees het verhaal dat je geschreven hebt nog eens door... snap je het zelf?
 
Nu je het zegt is het niet zo'n duidelijk verhaal SORRY.

Ik ga het proberen om het 'goed' uit te leggen.

Wij hebben een klant en die stuurt een mailtje door naar me met een ontvangstbevestiging.
Alleen hij zelf heeft nergens iets staan dat hij een ontvangstbevestiging wil hebben.

Deze ontvangstbevestigingen krijgt hij alleen van bepaalde emailadressen, lang niet van allemaal. Dus is het mijn vraag, zouden die andere mensen dan mogelijk een ontvangstbevestiging willen? Maar dan snap ik niet dat onze klant die bevestiging krijgt!

Want die vraagt nergens om een bevestiging.

Ik hoop dat het probleem nu wat duidelijker is omschreven:p

m.v.g.

nwieland
 
Nog steeds onduidelijk, helaas.

a. Bedoel je te zeggen dat je klant bij mails van sommige e-mailadressen de melding krijgt dat er een ontvangstbevestiging wordt gevraagd?
b. Bedoel je te zeggen dat je klant naar sommige e-mailadressen een mailtje stuurt en dan (direct) een ontvangstbevestiging ontvangt?

Indien a., dan is dat de keuze/wens van de afzender
Indien b. (en je klant heeft zelf niet ingesteld staan dat hij een ontvangstbevestiging wil), dan kan het zijn dat er een automatische 'beantwoorder' draait bij de ontvanger van de mail die even terugmeldt dat het mailtje is aangekomen. Hiermee wordt dan bevestigd dat het mailtje is aangekomen, zodat (als er niet direct op wordt gereageerd) in ieder geval je klant weet dat het mailsysteem van de ontvanger het mailtje in ontvangst genomen heeft. Er zijn instanties en bedrijven die dat zo instellen, omdat e-mailafhandeling daar zo belangrijk is dat de afzender op de hoogte gehouden wordt van de status van zijn mail. Je zou bijv. kunnen denken aan banken, uitkeringsinstanties, gemeentehuizen etc. In dit geval is het een keuze van die instanties/bedrijven om zo'n ontvangstbevestiging te sturen. [Je wilt toch bijv. niet hebben dat je een mail stuurt naar een uitkeringsinstantie en je pas later merkt dat het mailtje ergens 'verdwenen'/niet afgeleverd is, nietwaar?]

Hopelijk heb je hier wat aan.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan