Nog steeds onduidelijk, helaas.
a. Bedoel je te zeggen dat je klant bij mails van sommige e-mailadressen de melding krijgt dat er een ontvangstbevestiging wordt gevraagd?
b. Bedoel je te zeggen dat je klant naar sommige e-mailadressen een mailtje stuurt en dan (direct) een ontvangstbevestiging ontvangt?
Indien a., dan is dat de keuze/wens van de afzender
Indien b. (en je klant heeft zelf niet ingesteld staan dat hij een ontvangstbevestiging wil), dan kan het zijn dat er een automatische 'beantwoorder' draait bij de ontvanger van de mail die even terugmeldt dat het mailtje is aangekomen. Hiermee wordt dan bevestigd dat het mailtje is aangekomen, zodat (als er niet direct op wordt gereageerd) in ieder geval je klant weet dat het mailsysteem van de ontvanger het mailtje in ontvangst genomen heeft. Er zijn instanties en bedrijven die dat zo instellen, omdat e-mailafhandeling daar zo belangrijk is dat de afzender op de hoogte gehouden wordt van de status van zijn mail. Je zou bijv. kunnen denken aan banken, uitkeringsinstanties, gemeentehuizen etc. In dit geval is het een keuze van die instanties/bedrijven om zo'n ontvangstbevestiging te sturen. [Je wilt toch bijv. niet hebben dat je een mail stuurt naar een uitkeringsinstantie en je pas later merkt dat het mailtje ergens 'verdwenen'/niet afgeleverd is, nietwaar?]
Hopelijk heb je hier wat aan.
Tijs.