ontwaakprobleem na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

koensilge

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Na uren gegoogled te hebben zoek ik hulp langs deze weg.

Als ik mijn PC laten ontwaken springt hij op een blauw scherm met oa de melding dat hij physiek geheugen dumpt ... meer kan ik niet lezen want het blauwe scherm verdwijnt na enkele seconden. Vervolgens start de PC terug op en kan ik windows opstarten vanuit veilige modus of normaal.

gegevens en instellingen bij dit ontwaakprobleem:
- heb windows 7 met laatste updates
- in bios heb ik slaapstand S3 met enkel "any key" enabled om te ontwaken
- de bios is de recentste versie
- de slaap- en sluimerstand in windows 7 zijn uitgeschakeld
- "wake up on pattern match" is uitgeschakeld

Bij de "S1" mode in bios heb ik deze poroblemen niet.

Graag wat hulp.
Thx

Ik heb nog iets vergeten:

Na het ontwaken verschijnt mijn aanmeldscherm van windows 7.
Wanneer ik enter om me aan te melden loopt hij kennelijk even vast.
Ik krijg enkele sec een zwart scherm.
Vervolgens gaat het over naar het blauwe scherm met de info over het dumpen van physisch geheugen en andere info die ik niet kan lezen vermits het blauwe scherm maar even verschijnt.
Dan pas start mijn PC terug op en kan ik windows opstarten vanuit 'veilige modus' of 'normaal opstarten.

Was ik ff vergeten te melden.

Thx

Doe eerst het volgende:
  • [windowstoets+R]
  • sysdm.cpl
  • tabblad gevanceerd
  • Klik op Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen
  • Vink `De computer automatisch opnieuw opstarten uit

Nu kun je het blauwe scherm lezen wanneer het weer gebeurt.

Je kunt gebruik maken van NirSoft BlueScreenView en daarvoor moet je hier eens kijken: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Download Bluescreenview in zip file

Download BlueScreenView with full install/uninstall support
Download Nederlands taalbestand

Dorado,

Bedankt voor de info.
Het probleem is echter nog niet opgelost maar ik heb het gevoel dat je goed zit maar dat ik vermoedelijk iets verkeerd doe, of dat jij althans in de goede richting zit.

Ik heb het volgende gedaan:
• [windowstoets+R]
• sysdm.cpl
• tabblad gevanceerd
• Klik op Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen
• Vink `De computer automatisch opnieuw opstarten uit
Ok geselecteerd + PC laten slapen.

Vervolgens heb ik de pc terug wakker gemaakt.
Het volgende gebeurde in deze volgorde:
- aanmeldscherm van W7
- enter + inschakelen van W7 + enkele sec wachten
- Ik geraak niet in W7 maar kreeg wel een blauw scherm met de volgende melding:
"stop: C0000135. The program can't start because %hs is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem." Einde citaat.
- De PC deed niets meer. Ik heb de PC op de aan/uit knop moeten uitschakelen en vervolgens teru inschakelen.
- Dan kon ik terug W7 opstarten vanuit "veilige modus" of "window normaal opstarten".

Wat nu?

Hier zou je dat blauwe scherm mee kunnen lezen!

Start dan terug in veilige modus en vink dat Computer automatisch opnieuw starten maar weer terug aan..
en probeer wat meer info over het probleem te geven.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer iig deze instellingen:
Configuratescherm->Energiebeheer-->Schema-instellingen wijzigen (van je huidig ingeschakeld schema)--> Geavanceerde energie-instellingen wijzigen

+Slaapstand
Hybride Slaapstand toestaan > Schakel uit
Activeringstimers toestaan> schakel in/uit probeer allebei deze instellingen

+USB-instellingen
Instelling voor selectieve USB onderbreking > Schakel in

Beste,

Ik heb het volgende gedaan:

+Slaapstand
Hybride Slaapstand toestaan > Schakel uit
Activeringstimers toestaan> schakel IN

+USB-instellingen
Instelling voor selectieve USB onderbreking > Schakel in

Eerst aanmeldscherm van W7 en ingeschakeld en vervolgens
terug een blauw scherm maar weet niet met welke meldingen.

Dan nogmaals geprobeerd maar met Activeringstimers toestaan> schakel UIT

Eerst aanmeldscherm van W7 en ingeschakeld en vervolgens
GEEN blauw scherm meer maar de PC startte direct terug op, mss al een stap vooruit?

Heb je nog andere raad?

grtz
Koen

Hoi,
Doe dit eens:
  1. [windowstoets+r]
  2. CMD
  3. powercfg –devicequery wake_armed

Hier krijg je zien welk apparaat je pc ontwaakte tijdens de slaapmodus en daarmee komt waarschijnlijk de boosdoener uit de mouw..

Ga bovendien naar de eigenschappen van je netwerkkaart en schakel De computer mag dit aparaat uitschakelen om energie te besparen uit.
  1. [windowstoets+pause]
  2. Klik op gevanceerde systeeminstellingen aan de linkerkant
  3. Tabblad hardware
  4. Klik Apparaatbeheer
  5. rechstklik netwerkadapter
  6. Eigenschappen

Het werkt nog niet, ik heb te vroeg victorie gekraaid.

Na enkele malen - slaapstand en wake up - geen probleem.
De netwerkadapter was aanwezig en werkt correct.
met powercfg enz. was er idd één muis minder.
Dus ik dacht klaar is kees. Dat zou te gemakkelijk zijn zeker.Euh ...

Na de PC terug op starten, terug hetzelfde probleem ... pfff

Even in W7 en weer weg naar blauw scherm vol witte tekst en dumping physical geheugen en vervolgens PC opstart.

Ik ben terug gaan kijken in netwerkadapters en deze was terug leeg.
Ik bedoel terug leeg want wanneer ik mijn muis achteraan de PC op de klassieke manier had unplugged was de netwerkadapter nog aanwezig en werkte correct, en met de twee muizen nog aangesloten was deze netwerkadapter leeg.

Ik had nog een klavier en een muis op zolder beide klassiek achteraan aan te sluiten maar dit gaf geen soelaas hoewel het even werkte. Ik heb wat gespeeld met combinaties van de twee muizen en klavieren en kwam tot de vreemde vaststelling dat het af en toe werkt en niet onmiddellijk cracht.
Volgens moet je idd zoeken bij muis en/of klavier zoals je reeds aangaf.

Nog Ideëen?
Nogmaals bedankt hoor.
grtz
Koen

Het werkt toch niet, ik heb te vroeg victorie gekraaid.

Na enkele malen - slaapstand en wake up - geen probleem.
De netwerkadapter was aanwezig en werkt correct.
met powercfg enz. was er idd één muis minder.
Dus ik dacht klaar is kees. Dat zou te gemakkelijk zijn zeker.
Na de PC terug op starten, terug hetzelfde probleem ... pfff

Even in W7 en weer weg naar blauw scherm vol witte tekst en dumping physical geheugen en vervolgens PC opstart.

Ik ben terug gaan kijken in netwerkadapters en deze was terug leeg.
Ik bedoel terug leeg want wanneer ik mijn muis achteraan de PC op de klassieke manier had unplugged was de netwerkadapter nog aanwezig en werkte correct, en met de twee muizen nog aangesloten was deze netwerkadapter leeg.

Ik had nog een klavier en een muis op zolder beide klassiek achteraan aan te sluiten maar dit gaf geen soelaas hoewel het even werkte. Ik heb wat gespeeld met combinaties van de twee muizen en klavieren en kwam tot de vreemde vaststelling dat het af en toe werkt en niet onmiddellijk cracht.

Nog Ideëen?

grtz
Koen

Dan lijkt het mij toch beter eens naar de inhoud v/d .dmp file te kijken:
  • Open Nirsoft BlueScreenView
  • de .dmp file zit in het volgende pad: c:\Windows\minidump

@koensilge
voor je andere problemen moet je nieuwe topics starten in de gerelateerde secties

Beste,

Het resultaat van de blue screen was:
ntoskrnl.exe

Het stappenplan heb ik doorlopen maar telkens werd hij al crashend wakker.
Na de paar laatste craches verscheen er op het blauwe scherm dat even verschijnt: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

Heb wat gegoogeld naar ntoskrnl.exe. Deze file dient hersteld te worden met besturings-CD maar is precies niet éénvoudig. In XP is een repair mogelijk maar in W7 is dat even anders ...

De melding KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR heeft kennlijk iets te maken met de harde schijf. Heb mijn tweede harde schijf softwarematig verwijderd maar hij bleef crashen.

Heb al mijn drivers nog eens nagezien van BIOS en VGA-card, zijn de meest recente.

In S1 heb ik geen probleem hoor, maar dit is niet echt energiebesparend en de fans blijven draaien.

Ik raak zowat stilaan einde raad.

Jij niet hopelijk.

grtz
Koen

Goedemorgen,

Ik wil voorstellen een herstelinstallatie te doen om alles te fixen. Repair Install Windows 7
Klik op de link voor verdere informatie. Je verliest hierbij je data niet, maar het is altijd goed een backup te maken. Verder zul je de updates van windows opnieuw moeten binnenhalen en activeren.
Succes

Beste,

Heb upgrade van W7 gedaan.
Heb al verschillende malen slaapstand - wake up geactiveerd, zelfs na herhaaldelijk opstarten van de PC ...

Ik hou hout vast ... maar alles is normaal tot op heden.

Bedankt voor je tijd en je raad.

grtz
Koen

Beste,

Ik denk dat ik de oorzaak ken.
Na de upgrade van W7 was alles OK, zoals ik reeds zei in m'n vorige reactie.
Nu, ik heb mijn extra geluidskaart van C-media terug geïnstalleerd, om mijn S/pdif-verbinding met m'n versterker.
Daarna had ik terug een wake up-probleem met een blauw scherm en een heropstart.
Vervolgens heb ik de geluidskaart gedeinstalleerd en m'n wake up problemen zijn terug weg.
Ik heb me laten vertellen dat slaap- en wake up-problemen hebben te maken met drivers. Zou het de driver van die geluidskaart geweest zijn? Ik hoop het.
Ik heb gelezen dat er op mijn moederbord ook een S/pdif-verbinding is. Ik ga deze gebruiken en m'n geluidskaart verwijderen.

grtz
Koen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan