Ontwerpweergave wijkt af van browserweergave?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjaveld

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Hallo allemaal

Ik ben bezig aan een webpagina in DW, maar in de ontwerpweergave loopt mijn footer door andere elementen op de pagina. In de browserweergave echter staat de footer keurig onderaan de pagina, waar hij hoort te staan. Kan iemand mij vertellen hoe dat kan? Is DW dan toch geen WYSYWYG editor? Het werkt natuurlijk prettiger als in de ontwerpweergave alles op dezelfde plek staat als in je browser...:confused:
Ik werk overigens met CS3.

gr. Peter

hallo Peter :thumb:

Is het mogelijk de code te plaatsen van je html en css

groetjes michelscot :cool:

Hoi Michel, bedankt voor je reactie. Bijgevoegd de gevraagde info. Ik zag dat de navigatiebalk in de ontwerpweergave ook niet op de juiste plek staat, net zoals de footer. Terwijl dit in de browser wel allemaal keurig op de goede plaats staat. Vreemd...of toch niet? Ben benieuwd!

groeten
Peter

Bijlagen

Hoi Peter,
Als je de pagina even in de online html-validator mikt, zie je o.a. het signaal dat er in het menu een </li> mist.
Zie code-weergave: bij CONTACT staat </ul></ul> i.p.v. </ul></li></ul>.
Is dat het? (ik heb geen Dreamweaver om te controleren).
  • Zo ja, dan ligt het er aan, dat de ontwerp-weergave van DW kennelijk een andere manier heeft om met html-fouten om te gaan dan een echte browser.
  • Of misschien hebben ze het in DW expres zo gedaan om te "helpen": dan zie je in de ontwerp-weergave dat er ergens iets mis is.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

nog steeds afwijkende weergave

Hallo csshunter,
Bedankt voor je reactie, ik heb e.e.a. nog eens nagekeken, en nogmaals door de validator gehaald, de foutjes zijn er uit maar de weergave is nog steeds hetzelfde: goed in de browsers, een afwijking in de ontwerpweergave van DW. Heel vreemd.
Het is geen ramp natuurlijk, maar het zou wel prettig zijn dat wat je in de ontwerpweergave ziet, een exacte weergave in een browser zou zijn, toch?

groeten
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan