onverklaarbare BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
215
Beste helpmij'ers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn windows 7 computer, het is een zelfgebouwde computer met een seagate hdd en een AsRock fm 2a85x extreme 4 en een aerocool voeding.

Deze computer geeft sinds korte tijd een bsod, eerst was dit iets in de trant van: NTFSYS (deze werd als proces weergegeven)

Na wat google speurwerk kwam ik tot de conclusie dat dit aan de hdd lag (bad sectors). Heb de hdd nu vervangen, maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

Voordat ik de HDD vervangen had, had ik deze met KillDisk nog even volledig schoongemaakt, toen lukte een windows 7 installatie (lukte eerst niet omdat ik dan ook bsod kreeg), helaas was het probleem niet opgelost dus verving ik de HDD. Dit baatte alleen niet helaas.

Nu krijg ik 2 soorten BSOD, die met die bad sectors fout en eentje waarbij er geen proces of iets dergelijks wordt aangegeven.
Kan dit iets te maken hebben met het warme weer? Als ik de pc in het bios menu monitor dat wordt de processor al gouw 70 graden, dan blijft hij een beetje stabiel. Kun je nagaan wat deze doet bij een beetje warmte en inspanning.

Maar wat ik nu eigenlijk wil weten is: Hoe check ik afzonderlijk alle onderdelen van de computer op hardware fouten? (stel het mocht de warmte niet zijn, omdat ik ook die fout van de HDD krijg.

Alvast bedankt,
 
Geef ons eens de exacte codes van de blue screens. Als je pc automatisch opnieuw opstart, lees dan hier hoe je het automatisch herstarten uitschakelt (en je dus alle tijd hebt om de code af te lezen).
 
Doordat je al aangeeft dat de CPUtemp in het BIOS al 70 graden aangeeft, zou ik beginnen met de koeling van je CPU, zit er veel stof op/tussen? Reinigen met perslucht (fan tegenhouden)
Heeft je videokaart ook een fan, dan deze ook reinigen!
 
De tip van K1pje ga ik morgen even proberen. Ga trouwens gelijk even een goede processorkoeler halen (is bequiet wat?)
 
een nieuwe koeler is niet zozeer nodig. Stof verwijderen en eventueel koelpasta vernieuwen kan al een hoop schelen ;)
 
Zojuist even het automatisch opstarten weer uitgezet,
krijg nu een foutmelding met de volgende code:

Check with your hardware vendor for any BIOS updates, BIJGEWERKT MAAR GEEN RESULTAAT. Disable BIOS memory options such as cahcin or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer press F8 BLA BLA KEN IK

Technical information:
*** STOP: 0x0000001E (0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

Wie weet wat dit is?
 
K'heb trouwens een AMD a8-5600K APU with Radeon(tm) HD Graphics (Processor)
en een Gigabyte Nvidea Geforce gtx650 (Videokaart)

Kan het stukje van caching en shadowing in de BIOS niet vinden.

Ga nu maar eens proberen om te kijken of er andere drivers voor mijn pc te vinden zijn.
 
Driver geïnstalleerd:
Stop: 0x00000024

en weer die NTFS.sys

Beide meldingen krijg ik niet in safemode. je zou dus bijna zeggen dat het software matig zit.
 
Heb de chkdsk gedaan.
Verder ben ik voor mijzelf toch nog maar eens nagegaan wat er veraderd was. Dit was een update van mijn videokaart. Driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu doet hij het weer.

(werk er nu 1 uur zonder problemen achter, gaat goed dus.)
 
Nog geen 4 min later.... BSOD;
Hieronder de informatie:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000000A (0x0000000000000000, 0x0000000000000002, 0x0000000000000001, 0xFFFFF80002AC7D47)
 
Dat is vaak iets met drivers, of met je werkgeheugen ;)
 
Heb eerst mijn werkgeheugen er uit gehaald. (1 van de 2 strips) eerst bleef ik de fout houden. Bij het verwisselen was het probleem opgelost.
Wat trouwens ook zo vreemd was. Ik had 8 GB, maar in windows 7 gaf hij 7GB weer.

Nu heb ik alle drivers geüpdatet en nu zit die andere kaart er ook weer in. Hij doet het nu al een hele poos goed, dus ik heb goede moed.

Zet deze maar op opgelost dan.

Bedankt voor de support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan