Onverklaarbare langzaamheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxas

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
hallo!

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe harde schijf, nieuw ram geheugen (1.5 gig heb ik nu met mijn Windows XP home edition, genoeg denk ik) en een nieuwe videokaart gekocht, windows is er door de computer winkel opgezet.

Alles ging goed en erg snel, 4 weken later doet mijn pc ineens erg langzaam en ik snap niet hoe het kan:

Ik heb al hijackthis hulp gehad op nucia: ik heb geen 1 infectie.
alleen noodzakelijke dingen starten bij mij op (dus systeem bestanden en mn avg free)
ik heb 1,5 gig ram geheugen (Dat er goed in zit)
de computer is goed gekoeld en afgestoft
de computer is niet gefragmenteerd.
ik schoon elke avond voor ik eraf ga met Ccleaner.
Ik defragmenteer elke maand
Ik gebruik schijfopruiming elke week

Ik snap het probleem echt niet, ook heb ik geen zwaardere programma's gebruikt in de tussen tijd.

Iemand die dit probleem kent, of nog een mogelijke oplossing weet? bedankt voor het lezen.

Groetjes

heb je wel gigantisch veel programma's geprobeerd? Wat moet helpen als je zegt dat je geen virussen hebt en weniig programma's hebt die opstarten...

Dat is je registry cleanen...

Roxas,

Start --> Uitvoeren --> type daar msconfig -> druk op enter -> ga naar tablad " Opstarten " En vink daar alles wat onbelangrijk is uit. Weet je niet wat belangrijk is & niet? Geef ons dan een screenshot van die tablad. Dan doen Wij (ik?) ons best wel.

Verder zou je ook een online scanner kunnen uitvoeren. Volg dan de link van Funzip.

Allemaal goede antwoorden maar wat zegt de computer er zelf van. Er zijn twee mogelijkheden. Eerst druk je op Ctrl - Alt - Delete en kijk je bij Taakplanner op de tabbladen Processen en Prestaties of je hier kunt zien waar de computer het druk mee heeft en in het diagram dus of de processor veel werk te verzetten heeft of dat het daar niet aan ligt. Mogelijkheid twee is dat er niet veel maar heel vaak een beroep op het systeem gedaan wordt. Dat is bij malware vaak het geval. Kijk bij Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken in de linker lijst bij Toepassing en Systeem. Maak het scherm wat breder en dubbelklik in het rechter gedeelte op de, herhaalde, fouten. Lees de beschrijving en vel een oordeel of deze fouten normaal en te verwachten zijn, bijvoorbeeld omdat je een bepaald onderdeel niet gebruikt, of dat er actie moet worden ondernomen. Met Google kun je veel betekenissen achterhalen.

Mijn tip is: Schakel het netwerk eens uit. Je kunt dat weer inschakelen in het contextmenu van de netwerkverbinding. Dus het pictogram LAN verbinding of Draadloze netwerkverbinding

Uiteindelijk moet je het zo zien.
Als je een nieuwe versie erop zet dan moet alles goed zijn. Clean registry, clean schijf.
Als je programma's installeert gaat hij steeds meer opslaan in het registry. Daarnaast slaat hij ook gigantisch veel bestanden op in je windowsmappen en program files.

Niks anders kan er aan de hand zijn dan dat. Tenzij je je kast niet hebt gecleaned en geen koelpasta heb aangebracht. Maar dat had je dus wel gedaan. Niet alle registryprograms werken goed. Aan het einde van de scan zie je wat er is gevonden en wat er gecleaned wordt. Wat er eigenlijk moet gebeuren is het verwijderen van de ongeldige registry sleutels en dan defragmenteren van je schijf. Maar dat gebeurt bij een hoop registryprogramma's niet. Ze overschrijven de registrysleutels en dan krijg je dat je dezelfde grootte dat ongeldig is blijft bestaan in je register. Daarnaast wordt je registry ook niet gedefragmenteerd. Er zijn maar weinig registrycleaners die dit goed doen. Weet niet hoe het bij ccleaner zit, iedereen gebruikt het wel, maar niemand komt er echt achter of het werkt. Het wordt iets sneller omdat de sleutels nu niet meer verwijzen naar bepaalde doelen, maar is alles wel volledig zoals ik hierboven heb uitgelegd gedaan.

Dat bedoelde ik met het cleanen van je registry.

inderdaad

nu het probleem erbij:
ik heb windows geherinstalleert

en nu probeer ik mijn instellingen die ik gebackupt had met bestanden en instellingen overzetten, terug te zetten maar hij beweert dat in de map waarin het .dat bestand zit, niks zit aan backup

terwijl hij er echt inzit.

enig idee hoe ik dit verhelp?

Het kan beter zijn om een nieuwe vraag te stellen.
Goed dat er iets in de map staat en je het veilig hebt gesteld. Ik weet niet zeker maar kan het liggen aan het servicepak en de updates die je dan nu nog opnieuw installeren moet? Probeer eerst op het zelfde niveau te komen als toen je de wizard Bestanden en instellingen overzetten gebruikte. Het kan dus misschien een versie conflict zijn. Van malware is bekend dat die sommige functies onbruikbaar kan maken.

Ik vraag me serieus af of mensen de vraag wel gelezen hebben.

Opstartprogramma's zijn opgeruimd zegt 'ie.
PC bevat geen virussen zegt 'ie.

@Roxas: je zegt een probleem -erbij-. Heb je de probleemPC opnieuw geïnstalleerd of een andere PC?

Elke avond schonen met CCleaner kan de PC trouwens vertragen i.p.v. versnellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan