onverklaarbare mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Kennis stuurt mij onderstaande mail. Hoe kan dit?
Hebben zij iets op de pc wat mailtjes zit te versturen?
Ze gebruiken ZoneAlarm, AVG en HitmanPro.

"Wij krijgen op het moment ontzettend veel mail van:
MAILER-DAEMON...
postmaster@...
Mail Delivery Subsystem
System Administrator
met daarbij allerlei kreten zoals:

Undeliverable
failure notice
Returned mail
Delivery Status Notification (failure)

Elk uur komt er wel één en dat gaat dag en nacht door.

Wat moeten wij doen in hiervan af te komen!!!??? "

Jij zegt dat het van die kennis afkomt, staat het dan ook bij hem/haar in de verzonden berichten? Laat je kennis ook eens online een virusscan doen voor de zekerheid.
Lijkt mij meer dat je adres gewoon bekend is en dat je spam cq ongewebste mail ontvangt. Helaas kan je hier weinig aan doen behalve dan je adres te wijzigen. Je ken wel een spamfilter instaleren maar voorkomen dat het gestuurd word kan helaas niet!

Of ik begrijp jou niet goed, of andersom...

Het is dat zij al die meldingen krijgt en slechts dit geciteerde mailtje aan mij stuurt met de vraag om hulp.
Ik legde het zó uit dat zij blijkbaar mail verstuurd die de geadresseerde niet bereikt, en dus terug komt met die meldingen van Undeliverable ed.

Ben ik daarmee abuis?

Okay, dan begreep ik het niet geod.
Zij krijgt dus steeds zo'n mail waar ze jou een voorbeeld van stuurt?
Blijft eigenlijk de oplossing hetzelfde. Haar adres is waarschijnlijk bekend bij een spamverzender of staat in een adresboek van een besmet systeem. Zelf kan ze niks doen om het verzenden te stoppen. Wel kan ze een spamfilter instaleren. Kan ze zien of het steeds van dezelfde afzender/adres afkomt? Als dat zo is dan kan ze die makkelijk blokkeren in OE! Ben bang dat dat helaas niet het geval is.

Dus volgens jou worden die mailtjes door een spammer AAN haar gestuurd. Ik zal haar wel vragen te kijken naar de afzender. En dan evt Mailwasher installeren dus.

Dus mijn idee dat ze zelf allerlei mail verstuurd die niet aan komt, gaat volgens jou niet op? Daar was ik nl bang voor...

Dat zou ook nog kunnen maar dan zou haar systeem dus besmet zijn met een virus!
Daarom zei ik al dat ze even online moet scannen.

OK, Raymond, ik geef het door. Bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan