Onverklaarbare problemen met USB en externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheArt

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Berichten
9
Ik heb sinds vorige week een vervelend probleem. Ik heb al jaren een laptopstandaard van Logitech, die erg handig is vanwege de vijf extra USB-poorten die het bevat. Via USB zit ie vanzelfsprekend aan mijn laptop gekoppeld. Sinds vorige week echter herkent de laptop de laptopstandaard niet meer. Als ie via USB verbonden is, dan krijg ik onderin soms een foutmelding dat ie door een foutmelding niet meer verbonden is. Vervolgens plugde ik één van de externe harde schijven die ik normaal via de laptopstandaard verbind los in de laptop en dan herkent ie de harde schijf wel. Probleem is echter dat de harde schijf enorm traag reageert. 1 map op mijn externe harde schijf is zelfs niet toegankelijk vanwege een gegevensfout (cyclische redundantiecontrole) en bestanden in andere mappen laadt ie super traag. Foto's komen zeer langzaam tevoorschijn en als ik sommige foto's wil verwijderen dan doet ie daar tijden over. Vanwege al deze dingen denk ik dat het probleem bij Windows ligt, maar wat is het probleem? Ik moet erbij vermelden dat de problemen bij mappen zich alleen voordoen op mijn harde schijf. Op mijn laptop zelf gaat het wel allemaal zoals normaal. Wie kan mij helpen?
 
Hallo

" (cyclische redundantiecontrole)" fouten zijn meestal te wijten aan een defekte harddisk (defekte platters)

Ouderdom van de harddisk , of niet voorzichtig omgaan met dit stukje fijnmechaniek is meestal de oorzaak.

Laat eens (crystaldiskinfo) op deze harddisk los.

De status dient uiteraard good te zijn. (indien caution of bad , heb je problemen)

Uiteraard heb je reeds een backup van deze harddisk genomen.

Peter
 
Die melding cyclische redundantie controle (CRC) geeft wel aan dat er schade is aan bestanden en dat Windows daardoor de bestanden niet kan inlezen of kopiëren. Dat ding (harde schijf) kan goed op inploffen staan. Je hebt toch wel een backup van alle belangrijke spullen. En wat Peter zei die was me weer voor. :p
 
Ik heb Crystaldiskinfo laten kijken en hij geeft idd bij die externe harde schijf een waarschuwing aan. De waarschuwing situeert zich bij C5 Current Pending Sector Count en bij C6 Uncorrectable Sector Count. Ik heb mijn gehele harde schijf gebackupped. Zou het nu zin hebben om een full format te doen of heeft dat geen zin?
 
Zo snel mogelijk als het kan vervangen. Hoe staat het gesteld met de rest van je laptop, denk bijvoorbeeld eens aan dit.

stof ophoping, koeling, schijf grootte, batterij, geheugen, snelheid, videokaart, energiezuiniger, processor, moederbord, aangezien je laptop reeds 5 jaar oud is. Als je namelijk daar problemen mee krijgt moet je alsnog.

TheArt. Het is slechts een idee en wellicht het overwegen waard. Fijne dag verder en laat eens weten wat het gaat worden of werd. ;)

Oh nog even dit ter info. http://www.computeridee.nl/achtergrond/apk-voor-uw-harde-schijf/ lees onderin.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

De errors die je vermeld , komen slechts te voorschijn als de harddisk reeds al zijn reserve tracks/sectoren heeft opgebruikt.

Of er is frequent head/platter kontakt geweest , of deze harddisk heeft te lang te warm gedraaid , waardoor de magnetische laag op de platters defekt is.

Te weinig koeling (stof heatpiperadiator ???) is de meest voorkomende oorzaak.

Vanaf 55°C kan er al schade veroorzaakt worden aan de magnetische laag van een h.d.d.

"Zou het nu zin hebben om een full format te doen of heeft dat geen zin?" ---> nee ... beschadigd is definitief beschadigd

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan