• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onverklaarbare uitkomst

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers, zie mijn voorbeeldbestand waar ik twee vragen over heb (ik hoop dat beide vragen zijn toegestaan).

Eerste vraag: in kolom A en B staan bedragen, waarvan de uitkomst in kolom A negatief is en kolom B positief, per saldo nul. In cel D1 staat een formule en de uitkomst zou de tekst "correct" moeten weergeven. Ik zie niet wat ik verkeerd doe.

Tweede vraag: iets waar ik geregeld tegenaan loop. Ik heb een screenshot opgenomen. In eerste instantie staat er in een cel een formule die prima werkt. Als ik nu later die formule wijzig dan verschijnt die formule in tekst vorm. De enige manier om dat op te lossen is om de inhoud van de cel volledig te wissen. Hebben jullie enig idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt?

groet Egbert

Bijlagen

Dit is een afrondingsfout ver achter de komma. als je een afrondingsformule gebruikt gaat het goed

Bijlagen

Voor je eerste vraag gebruik deze formule eens.
Code:
=ALS(ABS(SOM(A34:B34)<0,00000001);"correct";"fout")

Vraag 2: Afgaand op je screenshot ontbreekt er een haakje aan het einde.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan