Onverwachte activiteit op harde schijf.

• Onderwerp starter Onderwerp starter liet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

liet

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2006
Ik heb probleem met mijn PC. Ik heb XP en Norton beveiliging. Draai internet via Firefox
Regelmatig op willekeurige tijden heb ik helemaal geen grip meer op de PC
De PC gaat iets doen met heel veel activiteiten op de harde schijf waardoor het systeem enorm vertraagt.
In het logboek van Norton is van deze activiteit niets terug te vinden, dus wordt het mi niet veroorzaakt door Norton.
Outlook staat uit en communicatie met internet staat open.
Het duurt ca 5 min of soms wel 10min. Daarna is alles weer tot rust en kan ik weer gewoon met de PC werken.
In taakbeheer zijn ook geen vreemde dingen te zien.

Wie kan mij aangeven waar ik kan uitzoeken wat mijn PC dan aan het doen is en heeft mogelijk een oplossing voor dit probleem.

Kijk wanneer dat gebeurt eens in taakbeheer welk proces verantwoordelijk is voor die activiteit

Kijk wanneer dat gebeurt eens in taakbeheer welk proces verantwoordelijk is voor die activiteit

Mr music bedankt voor uw reactie maar in taakbeheer zie ik geen activiteiten. De PC blijft iets doen waar ik geen grip op heb en ik kan niet uitvinden wat hij aan het doen is en hoe te stoppen. Tijdens die bezigheden van hem kan ik minuten lang niet met de pc doen.
Het gele lampje blijft knipperen en het lijkt net of hij bezig is met een systeem scan oid maar ik kan dat niet terugvinden.

Vraag waar kan ik vinden wat mijn PC op dat willekeurig moment spontaan aan het doen is?

Daarvoor moet je toch echt in taakbeheer zijn, bij cpu activiteit en geheugengebruik onder tabblad processen

Zou de indexeringssoftware kunnen zijn. Die wordt actief als je zelf niets doet op het systeem.

Kijk even in Services (Start -> Uitvoeren -> Services.msc) en kijk of de Indexerings-service op Automatisch staat. Dubbelklik erop, en zet die op Opstarttype Uitgeschakeld.

Daarnaast zou je in de Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) kunnen kijken bij Toepassing en Systeem of er iets geïndexeerd wordt door een ander programma, zoals Google Desktop op momenten van het ratelen van de harddisk.

Succes,

Tijs.

Zou de indexeringssoftware kunnen zijn. Die wordt actief als je zelf niets doet op het systeem.

Kijk even in Services (Start -> Uitvoeren -> Services.msc) en kijk of de Indexerings-service op Automatisch staat. Dubbelklik erop, en zet die op Opstarttype Uitgeschakeld.

Daarnaast zou je in de Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) kunnen kijken bij Toepassing en Systeem of er iets geïndexeerd wordt door een ander programma, zoals Google Desktop op momenten van het ratelen van de harddisk.

Succes,

Tijs.

Beste DNTIES, bedankt voor je reactie en sorry dat ik nu pas reageer. Ik heb wat uitgeprobeert..

Ik heb op je advies eventvwr.exe geopend en daar zag ik tot mijn verwondering dat er gisteren bv 15x een Live update scheduler was geweest. Enkele korte van 1-2 min maar ook een grote van 27 min. Ik had toevallig deze tijd genoteerd en op dat moment had ik inderdaad geen grip meer op mijn PC.
Ik heb eerst via Norton 2008 de knop Liveup date uitschakelen, uitgezet maar dat gaf geen verbetering.
Toen heb ik via het configuratiescherm bij Norton 2008 live update uitgezet en ik heb vandaag nog geen automatische update gehad. Ook geen blokkering van het systeem. Natuurlijk zal ik nu regelmatig zelf een liveup date uitvoeren (elke 2 dagen?)
Maar het is een zaligheid om nu weer gewoon met je PC te kunnen werken.
Nogmaals heel hartelijk dank voor je advies. Het was voor mij een probleem,maar dankzij Helpmij.nl DNTIES :thumb:alles weer opgelost.
Groet van Liet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan