onvindbare dll bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ikoe

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Na het opnieuw installeren van win98 2e editie kreeg ik bij het opstarten de melding dat een aantal bestanden met de extensie"dll"onvindbaar waren en die heb ik dan maar over laten slaan.Wat zijn 'dll' bestanden eigenlijk?Ik heb al wel gemerkt dat ik bijvoorbeeld in mijn beeldscherm instelling niet meer dan 16 kleuren kan selecteren,terwijl dat voor de herinstallatie veel meer was. Ik heb geen backup bestanden(slim zeg)...Kan ik nu de ontbrekende bestanden nog ergens vandaan halen ofzo??Wie heeft er een goeie tip,alvast reuze bedankt.

Heb je Windows 98 helemaal opnieuw geïnstalleerd (dus de harde schijf ook geformatteerd?)? Want dan zouden die dll waarschuwingen niet mogen komen. Anders is er misschien iets fouts met de harde schijf waardoor hij de bestanden niet kan lezen, dus even met Schijfcontrole (Scandisk) controleren dus.

De reden waarom je niet meer dan 16 kleuren kan zien is dat je de drivers voor je videokaart moet installeren, maar ik kan pas vertellen hoe je er aan kan komen als je mij vertelt welke videokaart je hebt ;)

hoi kwal,ja ik heb de harde schijf eerst geformatteerd,ik zal nu eerst een scandisk gaan proberen,maar het is nu hier even spitsuur(eten en kids)ga vanavond weer verder,bedankt voor je snelle respons.

Ikoe,

Check deze link ff, staan allerlei .dll files op die je nodig
hebt binnen je windows omgeving.

Gr, remy

hoi kwal en remy,bedankt voor jullie reactie,ik heb een scandisk gedaan zonder foutmeldingen.Voor de verwijzingsite van Remy heb ik de precieze namen nodig van de ontbrekende bestanden maar daar krijg ik geen melding meer van.? Als de computer opstart wordt het volgenden gemeld:Kan een apparaatbestand niet vinden.Dit is mogelijk vereist om een windowstoepassing uit te voeren.Het register van windows of system.ini verwijst naar dit apparaatbestand maar dit bestaat niet meer.vnetbios.vxd Druk op een toets om verder te gaan.
Vervolgens start ie prima op. Over welk apparaat heeft ie het en wat is een vnetbios.vxd?Wat ik ook niet snap is dat ik nergens hardware en software informatie kan vinden,in het configuratiescherm krijg ik alleen de mogelijkheden:beeldscherm,beveiliging,datum,gebruikers,energiebeheer en geluiden.Waar is nou de rest gebleven?Ik snap er helemaal niks meer van,hebben jullie nog een idee.Is windows niet volledig geinstalleerd ofzo???

Op welke manier en met welke opties heb je Windows opnieuw geïnstalleerd? Het lijkt erop dat er toch iets is fout gegaan... vnetbios.vxd wordt door het netwerkgedeelte van Windows gebruikt, dus heeft het iets met een (verkeerd?) geïnstalleerd modem, isdn adapter of netwerkkaart te maken. Misschien heb je toen hij bij de installatie daarvan voor Bestand Overslaan of Annuleren gekozen?

hoi kwal,inderdaad gaf windows bij de installatie van de hardware aan dat hij een bestand niet kon vinden.Vervolgens vroeg hij dan om de cdrom win98 2e editie.Maar als ik die dan in de drive plaatste en op okee drukte,was het antwoord weer:kan het bestand niet vinden.De lijst met onvindbare bestanden is niet goed gespeld maar ongeveer als volgt:ienpstub.dll,mslocusr.dll,arp.exe,dhpcscc.dll,ftp.exe,icmp.dll,inetmibi.dll,ipcsgdll.dll,ipcomsig.exe,iphlpapi.dll,msafd.dll,networks,protocol,qosnname.dll,rapilib.dll,rnrzo.dll,routetab.dll,s3mm.dll.Al deze bestanden hebben we laten overslaan en vervolgens heb ik het hele gebeuren "afgesloten"door een kruisje te geven in de rechterbovenhoek.Ik begrijp dus wel dat ik nu bestanden mis maar hoe kom ik er nu nog achter welke dan precies.Een bijkomende handicap is dat de computer in kwestie 200 kilometer verderop staat en ik alles telefonisch moet doen via een persoon die nog minder van computers snapt dan ik(m'n moeder!)Het is alsof ik blind moet autorijden zo'n telefonische computersessie.....Weet iemand nog iets?

hoi bennie,bedankt voor de link,de computer zegt inderdaad wel 'vnetbios.vxd'mis ik maar wat is een dial upnetworking????Ik heb bij het installeren van windows gewoon voor de standaard installatie gekozen....

Ik zou windows gewoon nog een keer installeren, ben je waarschijnlijk van de problemen af.

hoi kwal,ahum,ahum,het is niet de eerste keer dat we het hele proces(telefonisch)van formatteren/installeren opnieuw hebben gedaan en elke keer kan hij bestanden niet vinden.Ik heb de harde schijf al een keer of 3 opnieuw geformatteerd en windows er opnieuw opgezet en het lijkt eerder bij elke keer erger te worden,dus meer onvindbare bestanden.........

Is de CD wel origineel? Ik zou anders proberen om de cabs van de CD te kopiëren en dan opnieuw setup te draaien. CD kan ook beschadigd zijn, maar als er zoveel bestanden missen is er toch iets goed mis.

Groetjes,
Bennie

hallo Bennie,jazeker,de cd's zijn zo origineel als maar zijn kan met registratie en de hele mikmak,het is dus geen slechte kopie ofzo. Dat kopieren van cabs en dan opnieuw setup draaien staat me wel aan.Een paar vragen alleen,wat zijn cabs bestanden(waar dienen ze voor)en waar kan ik ze vinden(in welke map)???

Cab-bestanden zijn ingepakte bestanden. Je vindt ze op de CD in de map Win98. Kopieer die gehele map naar een tijdelijke map op de harde schijf en start dan vandaar setup.exe op.

Groetjes,
Bennie

Normaal bij instalatie zet Windows op C:\ bijna altijd een mapje met de naam: Windows Backup.
Daar staan de CAB's ook. Anders staan ze zoals Bennie zegt op de CD-ROM.
Je kan alles goed krijgen (je moeder kan dit) als men rustig te werk gaat.
Je moet bij iedere melding opschrijven het naam van de bestand dat niet aanwezig zou zijn. Liefst ook : waar ze moeten staan.
Dus als bijv.: kan xxx.dll in Windows\System niet vinden.
Als je de lijst hebt dan ga je de CAB's opzoeken.
Hier staan alle bestanden van Windows.
Je opent de CAB's met WinZIP of RAR (wat je gebruikt).
Vervolgens gaa je in de bestanden lijst kijken/zoeken naar de bestanden die je nodig hebt.
Heb je een gevonden dan klik "extract" en vul in waar het heen moet.
Werkt de lijst af en start PC opnieuw op. Daarna moet het werken.
falco

De stand van zaken nu: We hebben meerdere malem Win 98 op nieuw geinstalleerd. We hebben alle onvindbare dll bestanden met locatie genoteerd. Deze bestanden zijn NIET te vinden op de originele win 98 cdrom, ook NIET te vinden op een backup cdrom, en het is niet te doen om ze een voor een van het internet te downloaden want het zijn er veelsteveel, wel 40. Ik begrijp er helemaal niks van, heb ook geen nieuwe ingevingen meer gehad, mijn moeder moet nu maar even wachten met internet, want verder werkt windows wel prima.......bedankt voor al jullie hulp en tot de volgende.....

Het zijn erg veel, 40 stuks. Ik weet niet hoe jij probeert om deze bestanden te vinden. Als je via het zoeken doet dan vind jij NIETS. Daarom heb ik gezegd om de CAB files te openen (met ZIP of RAR) en daar te zoeken. Je bent dan 30 minuten bezig,
Andere mogelijkheid is dat de CD beschadigd is (bijv. krasjes). Dan heb je ook een probleem.
Anders: zet maar een complete lijst hier met alles wat je mist. Wie weet ??
Heb je de NL of E editie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan