• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onvindbare links naar andere bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GByte

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2019
Ik heb over een lange periode een model ontwikkeld binnen Xl2013 onder Win7 (oude PC dient nu als referentie).
Inmiddels ben ik gemigreerd naar XL19 met Win10 op een nieuwe PC, en heb daarbij de integrale directory structuur overgezet met behulp van LapLink PCmover. In het begin van de directory structuur is daarbij wel iets gewijzigd.

Bij het openen van het bestand op de nieuwe PC komen er 2 meldingen van verbindingen naar andere Xl files. Zie bijlagen.

Op de oude PC wordt hiernaar niet gevraagd, een van de vermelde bestanden bestaat al lang niet meer, het tweede bestand wel.
Van het bestaande bestand heb ik op de oude PC de naam gewijzigd, vervolgens het model opnieuw opgestart en dit geeft geen melding.

Op de nieuwe PC meldt XL de foutieve link wel, maar de dialoog stelt je niet in staat eventueel de link opnieuw te leggen.
Bij het accepteren van de foutmeldingen en vervolgens saven van het bestand, zal de foutmelding opnieuw verschijnen bij het opnieuw openen van het bestand.

Wat te doen, heeft iemand een idee want bij MS lijken ze er niet echt raad mee te weten?

Bijlagen

• C1.JPG
    C1.JPG
    31,2 KB · Weergaven: 41
  • C2.JPG
    C2.JPG
    42,3 KB · Weergaven: 35
  • C3.JPG
    C3.JPG
    30,2 KB · Weergaven: 35
  • C4.JPG
    C4.JPG
    46,4 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Overigens kan je op de tab Gegevens de knop "Koppelingen bewerken" gebruiken om je koppelingen te zien en eventueel om te leggen naar elders. NOOIT de knop koppeling verbreken gebruiken.

Dank

Dank u Jan Karel.
Het probleem is opgelost geraakt.

Mvg MArtin

OK, één uitzondering dan: Je mag die knop gebruiken als je er geen probleem mee hebt dat Excel op allerlei plaatsen celverwijzingen omzet naar waarden en er niet bij vertelt waar. Dus als je het geen bezwaar vindt dat -bijvoorbeeld- een grafiek niet langer aan een gegevensbron gekoppelt is, maar statische waarden weergeeft.
Ik wil er maar mee zeggen, gewoon op die knop klikken heeft grote risico's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan