Onvoldoende geheugen en schijfruimte voor lettertype????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeternietoe

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Berichten
19
Hoi,
Ik ben hier via Google beland. Ik heb met spoed hulp nodig.

Wanneer ik een Word-bestand open zegt ie dit: 'Er is onvoldoende geheugen of schijfruimte. Het gewenste lettertype kan niet worden weergegeven.'

En de tekst is dan helemaal onleesbaar!
Dit heb ik nog nooit eerder gehad.

Ik was een verslag aan het typen voor school, met tabellen enzo.
Als ik de 'onleesbare' tekst selecteer en kopieer, en plak bij kladblok of Wordpad, dan is de tekst wel gewoon leesbaar. Maar de tabellen zien er niet echt mooi uit. Daarom wil ik dus gewoon Word gebruiken.

Ook is het zo dat ik het Word-bestand via MSN opgestuurd heb naar een vriend. Deze zei dat het bij hem er gewoon perfect uitzag. Maar ja, omdat de inkt van zijn printer op is, kan ik niet gebruikmaken van zijn pc.

Iemand die weet wat er aan de hand is en wat ik ertegen moet doen?

P.S. Er kan trouwens helemaal geen sprake zijn van onvoldoende geheugen en schijfruimte! Ik gebruik slechts 48% van de capaciteit van mijn pc!
 
Laatst bewerkt:
De foutmelding is zeer duidelijk, hoeveel vrije schijfruimte heb je nog (op C: en hoeveel geheugen zit er in je computer?
 
Dankje voor je snelle reactie.

Maar ik had mijn bovenstaande bericht aangepast. Te laat blijkbaar :).

Ik gebruik dus slechts 48% van de cappaciteit...
 
Op de c: schijf (standaard) wordt er een Swap-geheugen bestand gemaakt.

Vrije schijfruimte op de C: partitie is dus erg belangrijk. Ga eens naar "deze computer" klik met je RECHTER-muistoets op C: en kies eigenschappen. Noteer de vrije ruimte.
 
Gebruik je alleen C: of heb je partities? C kan dan te vol zijn.

Te laat Tiborv?
 
Uh... partitie?
Of ik naast C: ook een andere station gebruik? Dus D: bijvoorbeeld?
Dan ja, maar op station D: staat zo goed als niets.
 
Maar zoals ik al zei. Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Waarom juist vandaag?

Ik kan er wel aan toevoegen dat ik via Google een RTF-bestand van de KUB wilde openen. Daarop zei Norton Antivirus dat ik dat beter niet moest doen. En dus deed ik het ook niet...
http://www.google.nl/search?q=auteursrecht+trefwoordenbestand&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Het betreffende bestand is de eerste link onder deze URL.

Maar zou het er toch aan kunnen liggen (ook al stopte ik met het openen van het bestand)?
 
Laatst bewerkt:
Partitie: of je je HD gedeeld hebt. Maar aan je vorige post te zien moet er nog voldoende ruimte zijn. Mij wordt het nu te moeilijk. Misschien kan tiborv of iemand anders je verder helpen. Succes!
 
RTF=Rich Text Format, niet zo spectaculair dus, ik kan het bestand in ieder geval zonder problemen openen.
 

Bijlagen

  • nj91-608.zip
    19,4 KB · Weergaven: 60
Bedankt voor jullie snelle reacties en goede bedoelingen.

Dat wordt dan denk ik ergens anders uittypen en printen in de bieb (tegen een onbeschoft hoge prijs).

Ow trouwens: kennen jullie misschien een goede helpdesk die ik kan bellen ivm dit probleem?
 
Bestand in DOC formaat.
 

Bijlagen

  • nj91-608.zip
    21,5 KB · Weergaven: 115
ff wat opgezocht, heb je de converter van RTF wel geïnstalleerd? Zo niet, doe dat dan alsnog, indien het wel zo is, verwijder deze dan eens en installeer het opnieuw.

(e.e.a. via de setup-cd van Office).
 
Dankjewel voor je hulp, maar met alle respect: ik heb er niets aan. Want zoals ik al zei, Word maakt de tekst onleesbaar.

Niet verkeerd begrijpen hoor. Ik ben je echt dankbaar voor de hulp!
 
Misschien een voor de hand liggende vraag maar:

Wanneer ik een Word-bestand open zegt ie dit: 'Er is onvoldoende geheugen of schijfruimte. Het gewenste lettertype kan niet worden weergegeven.'

En de tekst is dan helemaal onleesbaar!
Dit heb ik nog nooit eerder gehad.

Alles selecteren en dan een andere lettertype kiezen werkt niet?

Bestand is ook op jouw PC gemaakt?

Kan je een screenshot plaatsen van hoe "onleesbaar" het is?
 
Alles selecteren en een andere lettertype kiezen heeft idd geen zin...

Bestand is op mijn pc gemaakt...

En ja, ik kan een screenshot plaatsen.

XP_PC, jij stuurde me trouwens een e-mail?
 
Bijlagen mogen maximaal 100 KB zijn.

Maak er een .jpg bestand van, je hebt waarschijnlijk een .bmp nu.

Ik stuurde jou een mail ja.
 
Geplaatst door Tiborv
ff wat opgezocht, heb je de converter van RTF wel geïnstalleerd? Zo niet, doe dat dan alsnog, indien het wel zo is, verwijder deze dan eens en installeer het opnieuw.

(e.e.a. via de setup-cd van Office).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan