• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Onvoldoende geheugen in Excelsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi, Ik ben Ronald, de maker van de hier besproken excel. Ik kan de fout nu reproduceren op mijn laptop (door .NET framework 3.5 even uit te zetten). Het statement waar excel de fout geeft is:
Code:
Set SpelersOpVolgorde = CreateObject("System.Collections.ArrayList")
De fout treedt onmiddellijk op, zelfs als ik de Function VindVolgendeSpeler, waarin dit staat, aanpas, zodat direct daarna de variabele SpelersOpVolgorde vrij geef:
Code:
Function VindVolgendeSpeler ()

Dim SpelersOpVolgorde As Object
    Set SpelersOpVolgorde = CreateObject("System.Collections.ArrayList")
    Set SpelersOpVolgorde = Nothing
Exit Function
Ik gebruik dit object alleen maar om een array van spelers en hun score automatisch de sorteren op die score.
Weet iemand hoe je het object onder alleen .NET Framework 4.8 goed werkend te krijgen?
(anders ga ik het sorteren op een andere manier implementeren)

b.v.d.
Ronald

De snelste/eenvoudigste methode om te sorteren is in een Excel werkdlad.
Als je de interaktie met een werkblad wil vermijden is de ADODB bibiotheek eenvoudig en handig

Sorteren in een werkblad kost te veel tijd (er kunnen 4*300*20*20 sorteringen komen). Ik heb ADODB bekeken. Dat is gebaseerd op een externe library, ik wil afhankelijkheden vermijden. Ik heb het opgelost door niet te sorteren, maar door op het moment van toevoegen aan de 'te sorteren' rij, meteen dat op volgorde te doen. Daarmee heb ik het oorspronkelijk probleem ook vermeden.
Dank allen voor het meedenken.
Gr. Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan