onvoldoende geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanette39

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Berichten
33
Hallo allemaal,

De laatste tijd krijg ik steeds de volgende melding: er is niet voldoende geheugen voor deze toepassing. Als ik dan de pc opnieuw opstart kan ik wel weer even vooruit, maar dan (na ongeveer een half uur) begint het weer. Als ik dan weer een programma wil openen krijg ik die melding weer.
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?

Groetjes,

Jeanette
 
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384


Bij winn98 zal dat wel ergens anders staan, maar dan moet je ff zoeken :)
 
Hoi Masera,

Ik zet de beginwaarde en de maximumwaarde van de pagefile altijd gelijk.
Voorkomt dat de pagefile te gefragmenteerd wordt.
 
Ik ben naar mijn computer gegaan, eigenschappen, maar kan nergens vinden waar ik de waarden moet veranderen. Staat dat misschien ergens anders in windows 98 dan?
 
Geplaatst door Masera
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384


Bij winn98 zal dat wel ergens anders staan, maar dan moet je ff zoeken :)

en als je 768 hebt?
 
Start = Configuratie = ikoon Systeem
Daarna tabje PRESTATIES.
Hier zie je je geheugen (bijv. 512 of anders)
Klik tabje VIRTUEEL GEHEUGEN.
Verander daar in zelf beheren, dus niet Windows.
Bij MIN moet je de geheugen x2 doen (bijv. 2x 512 =1024).
Bij MAX moet je dat x3 doen.(in dit voorbeeld 1535)
Bevestig met OK.
Je krijgt een melding... klik OK
PC opnieuw opstarten.
Klaar
;
Grtz Falco
 
Geplaatst door falconetti
Start = Configuratie = ikoon Systeem
Daarna tabje PRESTATIES.
Hier zie je je geheugen (bijv. 512 of anders)
Klik tabje VIRTUEEL GEHEUGEN.
Verander daar in zelf beheren, dus niet Windows.
Bij MIN moet je de geheugen x2 doen (bijv. 2x 512 =1024).
Bij MAX moet je dat x3 doen.(in dit voorbeeld 1535)
Bevestig met OK.
Je krijgt een melding... klik OK
PC opnieuw opstarten.
Klaar
;
Grtz Falco
Mag ik even vragen wat je aan het vertellen bent :confused: . Er is net al vertelt hoe je het virtueel geheugen goed in moet stellen.

Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Buitendat wijken jouw waarde's ook lichtjes af:).
 
XP natuurlijk mag je vragen. Masera heeft deels jou handleiding gebruikt (leuk toch) voor Windows XP en 2000.;)
Volgens mij zitten we hier bij Windows 95 & 98.:D:D
Als je goed ziet, Jeanette konde dat niet vinden op haar Win98. Toch?;)

Mijn waarden zijn gebaseerd op de meeste handleidingen dat te vinden zijn op internet. Is er iets mis mee? Op mijn PC draait prima.
;)
 
Dit is voor XP en 2000 gebruikers.
Andere windowsversies kunnen het ook gebruiken, alleen punt 1 hebben de andere versie's niet en punt 2 zit op een andere plaats. De rest is hetzelfde

Dus is dat ook goed voor win 98 ;). Maar ik snap wat je bedoelt, het zit ietsjes anders.

Trouwens, 512 is het max. voor Win 98. Meer gaat ie moeilijk bij doen.
 
Heb Virtueel geheugen ingesteld volgens advies 384 MB. Toch is binnen no time dus na het starten van een aantal applicaties het geheugen geheel verbruikt (zelfs tot 0,1 Mb) Vit geheugen dan maar voor 10% gebruikt.
Heb reg clean algebruikt en ruim met Cleansweep ook regelmatig e.e.a. op. Wat kan ik nog doen voor een beter geheugenbeheer/gebruik?
 
Geplaatst door falconetti
In plaats van Reg Cleaner, download: jv16 Power Tools.
Dit is wat krachtiger.
Voor extra tips over Windows, etc, kijk ook op:
http://go.to/wintips

Grtz
falco
Inderdaad, zelfde idee. Iets meer snufjes :thumb:.

Maar regcleaner komt ook van hun af natuurlijk :).
 
Ram snel weg

Ook na cleanen Reg veel tmp bestanden weg en aanpassing Virtueel geheugen blijft het euvel zich voordoen. Virtueel geheugen maar Ram. Nu 4 windows open en nog maar 3.5 MB van 384 over Virtueel maar 202 gebr en dus 1300 Mb over. Nog ideeen ? Bereid een upgrade naar W2K voor. Is het aannemelijk dat W2K hier beter mee omgaat ?
 
Minimaal 64 MB RAM-geheugen wordt aanbevolen; meer geheugen leidt over het algemeen tot snellere responstijden [maximaal 4 GB RAM-geheugen].

Maar XP zou er ook goed mee moeten kunnen werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan