Onvoldoende ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

cmedema

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
68
Ik wil graag een film (ca 3250 MB branden op een dvd. Past er keurig op, maar als ik wil gaan gbranden komt de volgende melding:
"Onvoldoende ruimte voor tijdeliojke bestanden in map C:\DOCUME~1\CEESM~1\LOCALS~1\TEMP. Er zijn 944 MB beschikbaar, maar het opnameproces zal waarschijnlijk 3424 MB vereisen."

Misschien vreselijk naief, maar wat moet ik doen? Ik weet niet eens (door de afkortingen~1) over welk bestand ze het hebben, laat staan dat ik de ruimte kan vergroten. Kan iemand mij door dit probleem loodsen?
 
Betekent die melding dan (mogelijk) niet simpelweg dat de hdd vol zit en er dus geen tijdelijk bestand gemaakt kan worden ?
 
Ik heb ca 200 Gb die maar voor de helft gebruikt wordt. Ik neem dus aan dat dat niet het geval is.....:(
 
Maar waarschijnlijk heb je te weinig ruimte op je C schijf waar die temp map op staat.
 
Ik heb echt 2 linker handen op dit gebied, maar wat moet ik er dan aan doen?:(
 
Je moet ervoor zorgen dat de temp map die Nero gebruikt, op een partitie van je schijf terecht komt die meer ruimte heeft.
Ik ben niet zo heel bekend met Nero 7, maar misschien is dat aan te geven tijdens de installatie.
Hoe heb jij je PC ingedeeld?
Heb je XP op C staan en de rest van de programma's ook?
Of heb je die heel tactisch op bijvoorbeeld D gezet?
 
Je kunt in Nero aangeven op welke schijf je tijdelijke image-bestand moet komen te staan. Kies hier voor de schijf met de meeste vrije ruimte. Waarschijnlijk is dat D:
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
maybe nog een aanvulling / tip:

ALS die hdd idd. op 1 giga na vol zit, dan zou ik maar snel zorgen dat je meer ruimte gaat krijgen, want vandaag of morgen gaan ook andere progjes en / of Windows vervelend doen.

Start defragmentatie eens op en probeer die schijf eens te defragmenteren. Ik denk dat dat niet gaat lukken want defrag heeft 15% vrije ruimte van een hdd nodig om zijn werk te kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
Waar kan ik systeemherstel uitvinken en de backup bestanden van SP2 vinden?
 
Systeemherstel:

Deze computer>rechter muisknop>eigenschappen tabblad systeemherstel.


SP2 Backup bestanden:

Verkenner openen extra>mapopties>tabblad weergave Verborgen bestanden weergeven>ok>ok
daarna in verkenner naar C:/windows. Hier vindt je waarschijnlijk een rij bestanden in blauwe letters. Zie de bijlage. Deze kun je selecteren en straffeloos weggooien als je besloten hebt SP2 te willen houden (en dat wil je )

Succes
 

Bijlagen

  • Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 43
Iedereen, maar vooral Confictius,

Hardstikke bedankt! Vooral de laatste tip heeft mij enorm geholpen. Problem solved!
 
Hartstikke mooi dat je weer verder kunt Cees, maar houd in je achterhoofd dat die zojuist gewonnen 250 MB (of daaromtrent) slechts een "druppel op de gloeiende plaat" zijn. Je zal toch echt je pc anders moeten configureren want anders ben je binnen enkele weken / maanden wederom de "pisang" en is je hdd langzaam weer volgelopen.

Denk bijvoorbeeld aan updates / logjes van je virusscanner en vooral de "verborgen" Windows mappen die je niet ziet maar die steeds groter worden.

Aanvulling: jouw bericht dat je ruim 200 gig hebt en dus niet het vollopen van de hdd de moglijke oorzaak was van het probleem EN het feit dat je na het verwijderen van die uninstallbestanden weer verder kunt, betekenen dat je hdd dus WEL vol zat / zit.
De verklaring dat je na het verwijdere van 250 MB opeens van 944 naar ruim 3200 MB kunt, is overigens "vreemd"?
 
Laatst bewerkt:
@Cees

Wat versta je trouwens onder dat je 200 GB maar voor de helft gebruikt wordt? Is het een 200gb schijf waar maar voor 100 gb partities opstaan? Bedoel je dat de resterende 100gb niet aan een partitie is toegewezen?
 
Ik heb twee fysieke schijven, waarvan 1 externe, als volgt ingedeeld:
Schijf 1
part C (Boot) Bruto 100 GB Netto 45,1 GB. Op deze schijF staat Windows, D&S en mijn applicaties. Dit is de schijf waar ik gisteren nog maar 900 Mb op had, maar door de tips en door het verhuizen van Mijn video's naar de externe schijf met als laatste het verwijderen van een aantal programma's is de ruimte inmiddels dus ruim 45 Gb.
part D Bruto 82 netto 76,3 Gb. Hier staan wat bestanden van programma's die ik gebruik.
part E Bruto 93,3 netto 76,2 Gb. Hier staan drivers en andere (systeem) tools
part F bruto 6,7 netto 1,1. De naam hiervan is Recover (?)

Schijf 2
part 1 bruto 84,4 netto 10,3 Gb. Hier staat mijn eigen filmmateriaal.
part 2 bruto 165,6 netto 40,2 Gb. Hier staan Mijn downloads/setups van programma's en sinds gisteren ook Mijn video's. Bovendien bewaar ik hier mijn backup.

Heel verhaal, maar wel duidelijk toch? Hebben jullie soms nog wat tips.

NB schijf 1 wordt ingericht door mijn recovery CD geleverd door de computerleverancier.

Cees
 
nee, geen tips, behalve misschien dat je mogelijk onvolledige informatie verstrekte waardoor ik in verwarring raakte? De C-schijf ging dus niet van 900 naar 3200 MB toen je alleen de XP SP2 files had verwijderd. Uit je laatste bericht blijkt dat je nog veel meer hebt verwijderd..............
Dat verklaart een heleboel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan