Onvoldoende schijfruimte (4Gig vrij)

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody2005

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Sinds gisteren krijg ik steeds de volgende fout melding als ik iets probeer tedownloaden, kopiéren, instaleren, enz:
-------------------------------------------------
Kan (bestand) niet instaleren, Er is onvoldoende schijfruimte.

Verwijder één of meer bestanden en probeer het opnieuw. niet maken of vervangen.

Klik op de knop Schijfopruiming om oude en ongebruikte bestanden op dit station te verwijderen.
-------------------------------------------------
Maar als ik kijk naar mijn hardeschijf blijkt het dus dat ik nog meer dan 4Gig vrij heb op die schijf waar ik het bestand op probeer te instaleren :confused:

Aub, kan iemand van jullie mij helpen?:(

Al een schijfcontrole (best in veilige modus) gedaan ?

Ik heb een schijf controle uitgevoerd zonder resultaat, en zijn geen fouten gevonden... *zucht*

Wel al schijfopruiming gedaan neem ik aan ?

omdat je schrijft op die schijf heb je meerdere schijven,weet je zeker dat het ook mogelijk is om naar die schijf te installeren?
Niet dat er naar de andere schijf geinstaleerd wil worden door dat progje.
bijv. jij wilt op D en het progje naar C.

nee... nu nog even een voorbeeld...ik probeer vanuit een cd-rom een bestand van 200mb ong. te kopieren naar de D schijf deze schijf veroorzaakt de fout melding: 'te weinig schijfruimte' terwijl er nog 4 gig vrij is.. (het is ook met downloaden)

Elisa mischien dat jij dat weet,Bij de hdd zie je de ruimte die je op de schijf gebruikt en vrij hebt.
Staat het virtuele geheugen dan ook bij gebruikte schijfruimte erbij geteld?

Volgens mij trekt Windows dit er nog af.
In die link van mij hebben ze het ook over het Swap-file.

Is je PC misschien gehacked? Ik weet toevallig (niet uit eigen ervaring!) dat het een leuk hacker's spelletje is om in te breken op een PC en het systeem te doen geloven dat er nog heel weinig geheugenruimte beschikbaar is.

Groet, Beowulf :thumb:

Lijkt me onwaarschijnlijk, ik denk teminste dat mijn pc goed beveiligd is... maar hoe kan ik daar achter komen dat hij gehackt is. ?. :confused:

Nee.. niks gevonden, *zucht*

of moet mijn hele D schijf formatteren.. op de hoop dat het probleem stopt..? :confused: :(

Laatst bewerkt:
Verder kun je nog het volgende doen:
Open System.ini.
Ga naar Vcache en verander het volgende bijvoorbeeld:

[Vcache]

MinFileCache=16384
MaxFileCache=16384
ChunkSize=512

Voor de beste performance van je totale RAM, i.e 8190 voor 32Mb RAM, 16384 voor 64Mb, 32768 voor 128Mb...

Beowulf: en het systeem te doen geloven dat er nog heel weinig geheugenruimte beschikbaar is Dan moet het dus mogelijk zijn om het tegenovergestelde te doen. ;)

nobody2005
gezien je status van je vraag is het opgelost.
Vertel eens hoe je dat gedaan hebt dan heeft een ander er ook nog iets aan.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan