onvoldoende schijfruimte cd-rom ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

husterfan

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2003
Berichten
6
Ik krijg elke keer een melding (als er cd-rom in de cd-rom speler zit) dat er onvoldoende ruimte is op die schif. Heeft iemand een idee wat hieraan kan doen ???
 
Geef eens wat meer info.
Gaat het om een cd die je wilt branden.
Welk brandprogramma, cd grote en bestands grote.
Gaat het om een gewone cd-rom.
 
nee, het gaat om een normale cdrom en ik hoef dit station niet eens te gebruiken, ik krijg de melding nu ook weer terwijl ik gewoon bezig ben met iets anders dan de cd-rom
 
Vergeet deze reactie als 't anders zit...
Het klinkt alsof Windows aangeeft dat de harde schijf volstaat; vraagt ie of je er ruimte op vrij wil maken?
Daarnaast, igv branden: Je kan data branden op een CD nadat je dit eerst op de harde schijf hebt gezet. Als je beschikbare ruimte 500 mb is(op HD) en je wilt een CD branden van 650 mb, dan moet je eerst ruimte vrijmaken op je HD.
Daarnaast bestaat nog zoiets als buffer underrun: is je pc met andere zaken bezig (virusscan oa) als je wilt branden?
 
windows geeft niet aan dat de harde schijf volstaat, maar dat mijn F schijf vol is (cdrom-drive)


mijn pc is niet bezig met andere zaken.

zodra ik de cdrom uit de drive haal krijg ik geen melding meer.

melding is:

ER IS ONVOLDOENDE SCHIJFRUIMTE OP F:

ZAL WINDOWS DE SCHIJFOPRUIMEN ??
 
Hier moet iemand maar even bij helpen, maar er is een programma die aangeeft dat er opgeruimd moet worden op de harde schijf.
Je kun tde instellingen van dit programma wijzigen.
Je kunt dan opgeven dat de F:-schijf niet opgeruimd hoeft te worden.

Ik ken de naam van dit programma niet meer en weet zo ook niet waar het staat.
Ik denk onder het startmenu - programma's - Bureau accesoires - systeem werkset.

Succes!

Dave.
 
dank je voor je reactie, maar ik heb het juiste programma niet weten te vinden, heb je nog meer suggesties ???
 
Ik draai onder W2K prof. en bij zit het op de volgende plek:

Start - Programma's - Accessories - System Tools - Disk Cleanup.

Voor andere Widnows versies weet ik het zo niet.


groet,
Dave.
 
ik gebruik xp professional, clean up zit op dezelfde plaats, maar ik kan alleen kiezen voor de 2 harde schijven die ik heb en niet voor cd-rom driver
 
Tja, dan wordt het idd lastig.......

uuuh, even denken.....

Heb je misschien iets van InCD van nero of DirectCD van Adaptec Easy CD Creator draaien?
Misschien dat Windows daardoor denkt dat het een HD is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan