onvoldoende schijfruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
IK krijg een foutmelding als ik een dvd wil uitpakken (rar). Dat er geen genoeg schrijfruimte is. Maar harde schijf is er zat ruimte.
Nu had ik gelezen dat van fat 32 naat ntfs moet omzetten ivm groter dan 4 gb.
Dit wil ik doen ga naar uitvoeren en cmd enter tik het regeltje convert d: enz... in.
Moet dan de volumenaam invullen dat doe ik, maar krijg dat de volgende melding.
Convert kan niet worden uitgevoerd, omdat het volume door een ander proces wordt gebruikt. Convert kan wel worden uitgevoerd als dit volume eerst wordt ontkoppeld.Alle geopende ingangen naar dit volume worden in dat geval ongeldig. En dan kan ik het wel forceren, maar dit durf ik niet, ik weet niet wat dit inhoud en wat er dan gebeurd.

Wie kan mij helpen, met wat ik moet doen om dit goed om te zetten.

groetjes
 
Het moet toch zijn bijv. c: /fs:ntfs
 
Mensen, lees de vraag:
het gaat niet om welk commando te gebruiken maar of het volume ontkoppeld kan worden.
-
Als je er voor zorgt dat je geen bestanden open hebt staan van je D schijf (
dus ook niet in de commandprompt "d:\" hebt staan kan het niet zo heel veel kwaad.

Maar ik adviseer je om deze actie uit te voeren vanuit de veilige modus dat er ook zo min mogelijk processen lopen die de convertering kunnen storen.
Anders zou je het zelfs uit de recovery console kunnen doen, dan draait er al helemaal niets kwaadaardigs meer
 
Als je de vraag goed leest wordt het wel goed ingevoert en als je dat nl invoert krijg je de tekst die de TS krijgt. Dus heeft het echt geen nut om weer neer te zetten hoe hij moet converteren
 
m@rio zei:
Als je de vraag goed leest wordt het wel goed ingevoert en als je dat nl invoert krijg je de tekst die de TS krijgt. Dus heeft het echt geen nut om weer neer te zetten hoe hij moet converteren

Het is vervelend om elke keer als je een TS probeert te helpen dit soort reacties krijgt, hou er eens mee op om anderen terecht te wijzen, dat schiet niet op.

TS, de X staat voor ontkoppelen, doet verder niets aan je bestanden maar daarmee wordt je systeem gereed gemaakt om te kunnen converteren, als er bestands sytemen worden gebruikt voor het functioneren van windows lukt dit niet, deze moeten eerst afgekoppeld worden.

Deze handeling kun je ook doen in de repair console als je van de CD opstart en naar je windows installatie gaat, dan is de schijf vrij.
 
Dus jij krijgt elke keer zo'n reactie? Dan zal er wel een kern van waarheid in zitten dat jij het voelt als terecht wijzen.

Ik wijs je niet terecht maar het is al eerder aangegeven door Ellasar dat het niet gaat om welk commando ingevoerd moet worden (en toch wordt dat aangegeven) maar er wordt gevraagd wat te doen met de tekst die op het beeld komt. En wat je in je laatste post meld is ook al door Ellasar gepost.
 
Wauw het is helemaal gelukt, bedankt allemaal.
En inderdaad de commando wist ik al, deze had ik opgezocht bij andere berichten. Maar maak helemaal niets uit ik vind het geweldig dat er zo veel gereageerd wordt op mijn vraag en dat ik nu deze heb op kunnen lossen

Nogmaals bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan