Onvoldoende schijfruimte???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Teus

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2007
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe externe harddisk binnengekregen:
Een memorex ultra traveldrive 2,5'' 250 GB.

Ik wilde daar nu een bestand van 6,6 GB opzetten en nu krijg ik de melding dat er onvoldoende schijfruimte aanwezig is terwijl er 232GB vrij is.:shocked:
Er stond nog helemaal niets op en ik krijg gewone kleine bestanden er wel op... maar van 6.6 GB enzo niet..
Terwijl deze wel heel makkeljk van en naar de andere externe schijf (3,5'' Toshiba 500GB) kopieeren...

Ik heb het bestand ook al met Total Commander op de schijf proberen te zetten en dan met 63% zegt ie dat de schijf vol zit.

Wie kan me helpen??:rolleyes:

mvg
Teus

Is de schijf FAT32 geformatteerd? Zo ja, dan moet je het bestandssysteem van FAT32 veranderen naar NTFS. Dit doe je op deze manier. Succes. :)

okee super bedankt ik geloof dat hij het doet:D

ik laat het zo nog even horen.

Is de schijf FAT32 geformatteerd? Zo ja, dan moet je het bestandssysteem van FAT32 veranderen naar NTFS. Dit doe je op deze manier. Succes. :)

Is dat trouwens altijd zo met FAT32 dat hij geen grotere bestanden erop kan zetten?

Is dat trouwens altijd zo met FAT32 dat hij geen grotere bestanden erop kan zetten?

Jep, FAT32 is een wat ouder bestandsysteem (uit de tijd van Windows 95 en 98) en kan niet omgaan met zulke grote bestanden. Was in die tijd nog niet nodig. :)

Okee mooi dat ik dat weet:D

Ja nu weet ik zeker dat hij het doet.. Het bestand staat erop.

Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan