onvoldoende stroom NVIDEA

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsj88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
1
Ik weet niet zo goed bij welk 'onderdeel' van het forum ik dit bericht moet plaatsen, maar als ie niet goed staat moet het maar even verzet worden.

Als ik de computer opnieuw opstart krijg ik de volgende melding:

"Volgens NVIDEA System Sentinel krijgt de grafische NVIDEA-kaart onvoldoende stroom. De prestaties van de gpu (?) zijn verlaagd tot een niveau waarop deze veilig kan blijven werken. Zodoende wordt voorkomen dat de hardware beschadigd of het systeem vastloopt.

Sluit extra stroomverbinding aan op de grafische NVIDEA-kaart. Ook moet de voeding van de computer voldoende vermogen kunnen leveren."

Ik heb een vrij nieuwe computer (Medion uit 2005) en een NVIDEA GeForce 6610XL.

Bij een spel (RCT3) slaat de computer onder het spelen ook steeds af, heeft dit er ook iets mee te maken?

Alvast bedankt,

Thijs
 
Is die kaart een upgrade? Zo ja, dan zal je naar een zwaardere voeding toemoeten, of je hebt niet alles aangesloten.

Zo niet dan zou ik even contact opnemen met Medion, want dan is je voeding het aan het begeven 2005 gekocht, misschien nog garantie. Medion heeft goede services voor vervanging.
 
Draait de ventilator op de videokaart nog?
Heb je iets "stroomtrekkends"erbij gemonteerd in dat systeem ? Extra harde schijf of usb koffiemokwarmhoudplaatje, o.i.d. ?
 
Heb je in het systeem "gerommeld" ? Die kaart heeft namelijk een extra "molex" powerkabeltje nodig. Ligt dat ernaast dan krijg je ook deze fout.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan