Onvoldoende systeembronnen bij gegevens overzetten naar ODBC database

Status
Niet open voor verdere reacties.

sesam

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Ik probeer een mysql-database te vullen via een odbc koppeling. De gegevens staan in access-tabellen. Vanuit de access-database laat ik voor elke access-tabel een opdracht uitvoeren om alle gegevens over te zetten naar de corresponderende tabel in de mysql-database. Dat ziet er dan als volgt uit:
INSERT INTO MysqlTabel SELECT * FROM MsaccessTabel

waarbij MysqlTabel en MsaccessTabel dezelfde definitie hebben.

Bij meer dan pakweg 10.000 records breekt access de opdracht af met de melding Onvoldoende systeembronnen. Weet iemand een andere manier om het overpompen van gegevens naar mijn mysql-database wel voor elkaar te krijgen?

Sluit eens zoveel mogelijk programma's af die op de achtergrond draaien en die niet nodig zijn. Of een reepje geheugen er bij zou wonderen kunnen doen.

passthrough query

Ik heb het opgelost met een passtrhoug-query die voor elk record in de brontabel een insert-statement afvuurt op de mysql-database. Dit werkt wel, maar het is een beetje omslachtig. Als iemand nog een betere oplossing weet, houd ik me aanbevolen. En zaken als geheugen vrijmaken of bijplaatsen rekken de marges hoogstens wat op, is nooit een complete oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan