'Onvoldoende systeembronnen voor api'

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdhurk

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Vanaf het moment dat ik een zware e-mail (met een filmpje) wilde verzenden via outlook, is mijn computer vastgelopen. Op hol geslagen. Als ik hem nu opstart, zegt-ie dat er onvoldoende systeembronnen zijn op de api te voltooien'. Maar ik weet natuurlijk niet wat systeembronnen zijn, noch wat een api is. En verder komt de computer niet. Geen menu, niks! De systeembeheerder van mijn werk wees me op het F8-knopje en inderdaad, daar kan ik aangeven dat ik terug wil naar het laatste goede configuratiescherm. Maar toch begint-ie dan weer over die systeembronnen en die api. En hij doet verder niets. Wat nu? Kan iemand mij uitleggen hoe ik überhaupt mijn computer weer aan de praat krijg? Voor mijn part donder ik er alle programma's uit en ga ik alles opnieuw installeren, maar dan moet ik natuurlijk wel in een menuutje komen...

(antwoord graag in Jip en Janneke-taal)

BEDANKT!

Om te beginnen API wordt hier kort beschreven.

Als je tijdens het opstarten F8 gebruikt, kun je daarna ook kiezen voor veilige modus.
Als dat lukt, probeer dan systeemherstel te doen. Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Systeemherstel.
Neem een datum van voor je mislukte postverzending.

Gaat het om Outlook of Outlook Express? Je kunt dan, als het voorgaande niet lukt, nakijken of het film-bestand ergens "vastzit" en dan verwijderen.

Ik heb zelfde probleem nu met mijn laptop.Ik had 2GB vrij op me C schijf waar xp opstaat.
Toen ineens krijg ik de melding dat er onvoldoende schijfruimte vrij is op C.
Nu restart ik me laptop en krijg ik telkens ook de melding dat er onvoldoende systeembronnen zijn voor de API. Ik kan zelf s niet in Veilige modus of iets opstarten.
En als k de win xp cd erin stop werkt ook niet want de laptop begint van hdd te booten.
Kom ook niet in de bios om hem vanaf cdrom te laten booten want op de Bios zit een Wachtwoord welke ik dus totaal niet meer kan herrineren. Heb er trouwens ook nooit een
wachtwoord opgezet.

Kij eens bij Microsoft!

In the knowledge base:

Symptomen
U gebruikt een computer waarop Microsoft Windows XP met Service Pack 2 (SP2), Microsoft Windows XP Tablet PC Edition 2005 of Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 wordt uitgevoerd. Het is niet altijd mogelijk de slaapstand te activeren voor uw computer. Wanneer dit probleem zich voordoet, wordt er een foutbericht vergelijkbaar met het volgende weergegeven:
Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien.
Wanneer dit probleem optreedt, kunt u de slaapstandfunctie pas weer gebruiken nadat u de computer opnieuw hebt opgestart.

Dit probleem treedt doorgaans op wanneer de computer 1 GB of meer RAM gebruikt.

Opmerking De functies en onderdelen van Windows XP SP2 maken ook deel uit van Windows XP Tablet PC Edition 2005 en Windows XP Media Center Edition 2005.
Naar boven

Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat de Windows Kernel Power Manager niet de benodigde geheugenbronnen voor het voorbereiden van de slaapstand kan verkrijgen.
Naar boven

Oplossing
Informatie over de update
U kunt het volgende bestand downloaden van het Microsoft Downloadcentrum:

Het pakket Update voor Windows XP (KB909095) nu downloaden. (http://www.microsoft.com/downloads/...6A-A8D6-4627-89F7-787CD9B3852C&displaylang=nl)
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan