Onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat moet ik dan doen aub?

maken jullie nu ook geen ruzie onder mekaar......daarmee word ik niet geholpen.

Weet je de instellingen van je viruele geheugen inmiddels te vinden?
Zo ja, kies daar voor: Door Windows te bepalen en start de pc opnieuw op

onze mrmusic is zo te zien maar offline gegaan.
Het virtueel geheugen dient, zo wordt aangeraden, min 2* het intern geheugen te zijn en max 3*.
Daarom adviseer ik je een proef te doen om de instelling "door windows te laten kiezen" te wijzigen in min 1024 Mb resp 1536 Mb. Hierbij is aangenomen dat je intern geheugen 512 Mb is.
Vervolgens opnieuw opstarten en toetsen of je de bewuste foutmelding nog kunt oproepen.
Succes, Ton

onze mrmusic is zo te zien maar offline gegaan.
Het virtueel geheugen dient, zo wordt aangeraden, min 2* het intern geheugen te zijn en max 3*.
Daarom adviseer ik je een proef te doen om de instelling "door windows te laten kiezen" te wijzigen in min 1024 Mb resp 1536 Mb. Hierbij is aangenomen dat je intern geheugen 512 Mb is.
Vervolgens opnieuw opstarten en toetsen of je de bewuste foutmelding nog kunt oproepen.
Succes, Ton

Geheugen :446MB ram
Wisselbestand :542 MB gebruikt, 512 MB beschikbaar.

Geheugen 448 Mb. Dit is een vreemd getal
De banken kunnen m.i. 128 Mb, 256 Mb, 512 Mb, 1024 Mb enz groot zijn.
En kan dus nooit als uitkomst 448 Mb krijgen. Zou toch maar eens de Memtest doen.

En kan dus nooit als uitkomst 448 Mb krijgen. Zou toch maar eens de Memtest doen.

hier de printscreen van DxDiag

dxdiagprintscreen.jpg

Ik geloof je wel, hetgeen mijn verdacht richting geheugenchips niet verandert.

Heb vandaag nog geen problemen gehad. Heb gisteren een hoop programma's gebruikt die ik in een ander topic gekregen heb om de pc schoon te maken en heb het idee dat alles beter werkt. Dus zal ik dan wachten met die test? Wat denk je Anton?

Prettige dag verder,
groetjes,
Fabienne

Niet zo raar hoor.... Het verschil wordt ongetwijfeld gebruikt door een onboard grafische chip....

Niks, maar die gebruik een deel van je interne ram geheugen, vandaar die afwijkende waarde

Heb vandaag nog geen problemen gehad. Heb gisteren een hoop programma's gebruikt die ik in een ander topic gekregen heb om de pc schoon te maken en heb het idee dat alles beter werkt. Dus zal ik dan wachten met die test? Wat denk je Anton?

Prettige dag verder,
groetjes,
Fabienne

Wat let je om het wel te doen ? Er wordt niets gewijzigd in je systeem.

Als je "Memtest86 3.5 Release (3/Jan/09) - ISO image for creating bootable CD (Windows - zip)" krijg je een ISO bestand waarmee je direct een opstartklare CD (RW) kunt branden met Nero o.d. (Schijf Image of opgeslagen projekt).
Na het branden opstarten vanaf de CD.

Als je "Memtest86 3.5 Release (3/Jan/09) - ISO image for creating bootable CD (Windows - zip)" krijg je een ISO bestand waarmee je direct een opstartklare CD (RW) kunt branden met Nero o.d. (Schijf Image of opgeslagen projekt).
Na het branden opstarten vanaf de CD.
hoi Anton,

weer een tijdje geleden he.....

ging eigenlijk goed de laatste maanden en sinds kort weer dezelfde kreet. Ik maak elke keer bij opstarten een schoonmaak met Cclean...maar nu toch weer die kreet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan