Onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
73
Hallo beste forummers en Alaaf,

Rechtsonder op mijn beeldscherm komt vaker een ballonnetje met de tekst "onvoldoende virtueel geheugen".

Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord,
:love:
Vupido
 
Inkopper? Het virtuele geheugen vergroten...................

Handig voor ons om te weten is hoeveel RAM er in de pc zit en hoe groot het virtuele geheugen = wisselbestand = swappfile, nú is.

Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerde systeeminstellingen en dan onder prestaties de instellingen en tot slot weer 'Geavanceerd'.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Kopt IN!!! ;)

Het Virtueel geheugen moet op de Systeemschijf in ieder geval groter of gelijk zijn aan de geinstalleerde RAM.

Heb het hier nog niet eerder gezegt, maar volgens de aanwijzingen van gast0225 hiervoor, stel je Virtueel geheugen (wisselbestand, pagefile.sys), aangepast op in ieder geval gelijk aan RAM. Microsoft geeft er de voorkeur aan om dat te vermenigvuldigen met 1,5. Ik geef er de voorkeur aan om dat te vermenigvuldigen met 2V2*1+1 (=+/-(1*2,41)). Daarbij stelt Microsoft, na gedegen onderzoek door de jongens & meisjes geinterneerd in Redmond, dat het voordelig is om een wisselbestand op elke partitie van elke schijf aan te maken...
Het wisselbestand word ook gebruikt voor de geheugendump in geval van een STOPFOUT (Bug Check).
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit ook met een oude pc ik raat zelf aan om een nieuwe pc te kopen het kan namelijk nog wel hoog in de korsten lopen
 
@Martijn098:Verklaar je nader waarom het hoog in de kosten zou lopen om het virtueel geheugen aan te passen??
 
Heb uitgebreid naar 1000 MB begingrootte en 2000 MB maximale grootte! Aanbevolen is 741 MB. Ram is 496 MB. Heb nu geen ballonnetje meer gezien. Maar mijn PC loopt niet erg snel. Kan dat daarmee te maken hebben?

Alaaf en bedankt voor een eventuele reactie,
:love:
Vupido
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit ook met een oude pc ik raat zelf aan om een nieuwe pc te kopen het kan namelijk nog wel hoog in de korsten lopen

Martijn098, het is begrijpelijk dat Frank als moderator heel beleefd / diplomatiek moet zijn.
Als gewone Helpmij user voel ik mij ietwat minder verplicht en daarom het volgende:

als dit een auto forum was en een user heeft een lekke band, dan zou jouw advies vergelijkbaar zijn met :
koop een nieuwe auto, ik heb ook een lekke band gehad met mijn auto en dat kan nog wel hoog in de kosten lopen.

Kortom, een waanzinnig vreemd / onbenullig en volslagen kolderiek advies dat jij aan Vupido gaf.

Heb uitgebreid naar 1000 MB begingrootte en 2000 MB maximale grootte! Aanbevolen is 741 MB. Ram is 496 MB. Heb nu geen ballonnetje meer gezien. Maar mijn PC loopt niet erg snel. Kan dat daarmee te maken hebben?

Alaaf en bedankt voor een eventuele reactie,
:love:
Vupido

Dat langzame kan vele oorzaken hebben. Ken jij een tool als Ccleaner ?
Heb jij overigens wel eens schijfopruiming gedaan en / of schijfdefragmentatie uitgevoerd?
 
Laatst bewerkt:
Ok, Vupido, Alaaf, lesje Rekenmachine:

Je gaat via Start naar (Deze) Computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen.

In het tabblad Algemeen zie je dan staan hoeveel kloksnelheid (MHz) & geheugen (MB/GB) je echt hebt.

Klik je Start, Alle Programma's, Bureau accessoires, Rekenmachine.

Daarin klik je Beeld & kies je Schetenwapperig. ;) Alaaf!!!

Voer je geheugengetal in (& als dat GB is, deel dat door 1024, klik =), klik M+.

Klik C.

Klik 2, vink Inv aan, klik x^2, klik +, klik 1, klik =.
Klik *, klik MR, klik =.

Het getal op het display is (naar mijn mening) ideal, in jouw geval dus iets van 1788,9322497184634311620513446394 MB


Dat rond je af naar een heel getal, 1789, & dat vul je in beide velden onder Aangepast wisselbestand in. (Oud Windows 98, Windows hoeft zelf niet meer te rekenen, wisselbestand staat vast.)

Klik Instellen. Toepassen, OK. Toepassen, OK. Herstarten.


Zo simpel is het. Alaaaaf!!!! ;)
 
@gast0225, Dat langzame kan vele oorzaken hebben. Ken jij een tool als Ccleaner ? YEP
Heb jij overigens wel eens schijfopruiming gedaan en / of schijfdefragmentatie uitgevoerd?Yep
@TheKnight, bedankt. Ik heb dat getal ingevoerd. Mijn PC lijkt het nu weer goed te doen, 15 GIG vrije schijfruimte, geen ballon 'onvoldoende virtueel geheugen' meer, heb ook Ccleaner gedraaid en schijfdefragmantatie en opnieuw opgestart. Allen bedankt voor het meedenken. Ik ga de vraag op opgelost zetten en me op het carnaval richten. :love: Vupido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan