Onzekerheid Over Routers En Ethernet Poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhiteHawk137

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Hallo,

Ik heb recentelijk een tweede pc gekocht, en wil deze graag aansluiten op het netwerk.
De router die ik heb is een Thomson SpeedTouch 570i, met slechts één Ethernet poort, waardoor ik mijn tweede computer er niet bedraad op aan kan sluiten, hetgeen ik wel graag wil. Ik ben erachter gekomen dat het mogelijk is om een switch op de router aan te sluiten, zodat ik meer Ethernet poorten tot mijn beschikking krijg. Maar is het aangezien mijn router al best oud is en een switch ook weer circa 40 euro kost, misschien verstandiger om een nieuwe router de kopen, bijvoorbeeld de recente Linksys WRT320N met 4 Ethernet poorten?
Dit was mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Karst

Dat gaat niet werken, je kunt de Speedtouch niet vervangen door deze Linksys. De Speedtouch is tevens ADSL modem en de Linksys is alleen router/switch.

Je zult op zoek moeten naar een ADSL modem/router/switch zoals de Speedtouch 780i of een Zyxel.

Je geeft aan dat je een 570i hebt, de i staat voor ISDN versie. Als je inderdaad een ISDN lijn hebt, dan moet je er goed op letten dat je nieuwe modem ook een ISDN versie is, anders gaat het niet werken.

Dat gaat niet werken, je kunt de Speedtouch niet vervangen door deze Linksys. De Speedtouch is tevens ADSL modem en de Linksys is alleen router/switch.

Je zult op zoek moeten naar een ADSL modem/router/switch zoals de Speedtouch 780i of een Zyxel.

Je geeft aan dat je een 570i hebt, de i staat voor ISDN versie. Als je inderdaad een ISDN lijn hebt, dan moet je er goed op letten dat je nieuwe modem ook een ISDN versie is, anders gaat het niet werken.

Bedankt voor de info, kan ik wel een losse switch aansluiten? Want een nieuwe modem/router/switch kost zeker meer dan een losse switch.

Een losse switch kan er inderdaad zo op, dat is geen probleem.

Ok, dank je wel! en is ISDN (van XS4ALL) geschikt voor gigabit switches? Volgens mij niet, of wel?
Dan is mijn vraag verder nu beantwoord :)

Laatst bewerkt:
Een gigabit switch heb je alleen maar nodig als je veel bestanden deelt tussen je computers thuis en als in beide computers ook een gigabit netwerkkaart zit. Anders heeft het geen zin en is een 'gewone' 100 mb switch snel genoeg.
Er zijn trouwens maar weinig internet providers die de snelheid van een 100mb switch overtreffen.

Het maakt verder voor je verbinding niet uit of je een gigabit of 100mb switch koopt het kan allebei.

Laatst bewerkt:
Je kan ook voor een hub gaan.
Is veel goedkoper, en aan de snelheid ga je het denk ik niet merken met 2 computers.
gr emiel

Een hub? Bestaat dat nog dan?
Ik zou gewoon voor een switch gaan. Dit merk je wel degelijk in de snelheid...

Is de Lynksys Etherfast EZXS55W een goede (snelle) switch voor het verbinden van twee computers met internet? Of zijn er nog andere aanbevelingen?

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan