Onzichtbaar geworden router op laptop...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DionWintjens

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Hallo,

Ik heb een Asus K53S die tot nu toe altijd onze eigen router (Sitecom WLR-6000 v1 001) heeft kunnen vinden. Vandaag is hij plots van de radar verdwenen, terwijl ik wel de netwerken van mijn buren ontvang en ons eigen netwerk op mijn telefoon bijvoorbeeld gewoon te gebruiken is. Herstarten van zowel laptop als router heeft niets uitgehaald.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Gr. Dion

(Ps. Netwerkadapter Atheros AR9285 met Hardware-ID: PCI\VEN_168C&DEV_002B&SUBSYS_10891A3B&REV_01 )

Kijk eens in apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens ziet staan bij je draadloze adapter.
Ja ? Installeer de drivers opnieuw.
Nee? Klik rechts op de adapter en verwijder hem en start opnieuw op. Hij wordt nu opnieuw herkend en geïnstalleerd.

Hoor wel wat eruit komt.

@Terrarabo: Als ik me goed herinner had jij ooit wat tips gegeven over land-instellingen in de driver i.c.m. kanaal 12 of 13. :D
@topic-starter: Kijk in de Eigenschappen van de netwerkkaart in Apparaatbeheer. Ga naar tabblad Geavanceerd. Kijk of er landeninstellingen zijn, en zo ja, zet die op Europa (of een europees land), want in Japan en USA kennen ze geen kanaal 12 en 13. Mogelijk is 1 van die 2 kanalen nu het kanaalnummer van de wifi, vandaar deze tip.

Tijs.

@Terrarabo: Het is absoluut mogelijk als er geen vast kanaalnummer op de router staat ingesteld, maar hij, qua kanaalnummer, is ingesteld op "Auto".
Daarbij is het ook nog mogelijk dat de driver geupdated is ondertussen, en mogelijk dan andere (standaard-)waarden heeft m.b.t. de regio-instellingen...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties! Het bleek inderdaad een probleem met het kanaal te zijn. Middels een WiFi-analyzer app heb ik gecheckt welk kanaal de router gebruikte, en dit bleek kanaal 13 te zijn. Nadat ik via de routerinstellingen Auto had veranderd in 6 (dit kanaal was in onze buurt 'vrij') was het probleem opgelost.

Thanks!

Allemaal mogelijk gemaakt door de uitstekende startposting van de topic-starter waar alle relevante basisinformatie al in stond. :)
[Kudo's voor de topic-starter, hopelijk een goed voorbeeld voor andere topic-starters.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan