onzichtbare map

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom40

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
ik heb mijn c schijf geformateerd en windows opnieuw geintaleerd met bitdefender antivirus spam en firewall ervoor had ik norton systemworks 2005 als ik nu scan met bitdefender scant hij telkens een map recycler\nprotect zowel op c, d,e maar ik kan nergens de map terug vinden heb verborgen bestanden aanstaan en ook systeem mappen weergeven waar kan ik die vinden en mag ik die verwijderen is mischien nog iets van norton.groetjes

Recycler is een van die "super hidden directory's"... die krijg je niet zomaar te zien ;)

Ga naar Start, en klik vervolgens op uitvoeren....
Typ in het vakje dat verschijnt cmd in, er opent zich een dosvenster.
Geef de volgende regels exact zoals ze hier staan in. Je typt de eerste regel, en je drukt op enter, je typt de tweede regel en je drukt op enter... enzovoort tot je ze allemaal hebt gehad.

rd /S "\\?\C:\recycler\nprotect"
rd /S "\\?\D:\recycler\nprotect"
rd /S "\\?\E:\recycler\nprotect"

Probleem is dus dat het via een normale del-opdracht niet werkt, aangezien het path naar de bestanden die je wil verwijderen een systeemmap bevat, namelijk RECYCLER. Daarom verplicht windows je om die \\?\ ervoor te zetten... Dat lees je hier bij punt 5.

James :)

Laatst bewerkt:
James007 zei:
Recycler is een van die "super hidden directory's"... die krijg je niet zomaar te zien ;)

Ga naar Start, en klik vervolgens op uitvoeren....
Typ in het vakje dat verschijnt cmd in, er opent zich een dosvenster.
Geef de volgende regels exact zoals ze hier staan in. Je typt de eerste regel, en je drukt op enter, je typt de tweede regel en je drukt op enter... enzovoort tot je ze allemaal hebt gehad.

rd /S "\\?\C:\recycler\nprotect"
rd /S "\\?\D:\recycler\nprotect"
rd /S "\\?\E:\recycler\nprotect"

Probleem is dus dat het via een normale del-opdracht niet werkt, aangezien het path naar de bestanden die je wil verwijderen een systeemmap bevat, namelijk RECYCLER. Daarom verplicht windows je om die \\?\ ervoor te zetten... Dat lees je hier bij punt 5.

bedank heb alles gedaan en nu is nprotect weg en staat er nog aleen recycler.groetjes

RECYCLER moet dus ook niet weg aangezien dat je prullenbak is. :)

James007 zei:
RECYCLER moet dus ook niet weg aangezien dat je prullenbak is. :)

er zit vanalles in maar als ik bij prullenbak kijk is hij toch leeg

tom40 zei:
er zit vanalles in maar als ik bij prullenbak kijk is hij toch leeg
Dat is lastig.
Na wat onderzoek heb ik gezien dat de INHOUD van de map RECYCLER bestaat uit mappen met een lange naam, deze mappen bevatten het SID van de gebruiker (zodat andere gebruikers de inhoud van jouw prullenbak niet zien).
Het kan zijn dat er mappen zijn blijven staan. Die mappen zelf zijn moeilijk te verwijderen (veel typwerk in dos), maar wat we wel kunnen doen is de INHOUD van die mappen verwijderen. Blijkbaar wordt de map zelf dan ook verwijderd.

Ik heb het zelf getest. Wat er gebeurt als je iets in de prullenbak gooit, is dat je computer een nieuwe map met een lange S-streng, bijvoorbeeld "S-1-5-21-1085031214-854245398-1060284298-1003" aanmaakt en daarin vervolgens de bestanden zet die je naar de prullenbak hebt gegooid.

Wat je eerst even moet doen:
  • Klik op start, en dan uitvoeren...
  • typ cmd in en druk op enter.
  • Typ cd \ en druk op enter (de backslash dus, niet de gewone / ) Het path verandert in C:\>
  • Typ cd recycler in, het path verandert in c:\RECYCLER\>
  • Typ dir /S in en verwacht een waslijst van items. Kijk even in die lijst of je die lange "S-strengen" herkent en daarin eventueel verwijderde bestanden van vroeger.
  • Zorg ervoor dat je huidige prullenbak op je bureaublad volledig leeg is.
  • Typ in het venster nu del /S /Q *.* (ditmaal wel de gewone slash / )

Laatst bewerkt:
James007 zei:
Dat is lastig.
Na wat onderzoek heb ik gezien dat de INHOUD van de map RECYCLER bestaat uit mappen met een lange naam, deze mappen bevatten het SID van de gebruiker (zodat andere gebruikers de inhoud van jouw prullenbak niet zien).
Het kan zijn dat er mappen zijn blijven staan. Die mappen zelf zijn moeilijk te verwijderen (veel typwerk in dos), maar wat we wel kunnen doen is de INHOUD van die mappen verwijderen. Blijkbaar wordt de map zelf dan ook verwijderd.

Ik heb het zelf getest. Wat er gebeurt als je iets in de prullenbak gooit, is dat je computer een nieuwe map met een lange S-streng, bijvoorbeeld "S-1-5-21-1085031214-854245398-1060284298-1003" aanmaakt en daarin vervolgens de bestanden zet die je naar de prullenbak hebt gegooid.

Wat je eerst even moet doen:
  • Klik op start, en dan uitvoeren...
  • typ cmd in en druk op enter.
  • Typ cd \ en druk op enter (de backslash dus, niet de gewone / ) Het path verandert in C:\>
  • Typ cd recycler in, het path verandert in c:\RECYCLER\>
  • Typ dir /S in en verwacht een waslijst van items. Kijk even in die lijst of je die lange "S-strengen" herkent en daarin eventueel verwijderde bestanden van vroeger.
  • Zorg ervoor dat je huidige prullenbak op je bureaublad volledig leeg is.
  • Typ in het venster nu del /S /Q *.* (ditmaal wel de gewone slash / )

bedankt alles is weg.groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan