• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

onzichtbare tabbladen mee laten printen in 1 opdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

dorlando

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Berichten
66
Vraagje;
Ik heb 15 tabbladen waarvan ik 13 onzichtbaar heb gemaakt en 2 bladeren zijn zichtbaar voor de input!
Met een printopdracht in een macro wil ik dat 14 bladeren wordt uitgeprint,dus ook de onzichtbare blad,behalve de dateblad niet.
De onzichtbare bladeren zitten vol met formules en macro's,wie kan me op weg helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Gr.
 
De logica van iets wat onzichtbaar is om toch uit te laten printen ontgaat mij.

Als het er alleen om gaat dat de formules niet gezien mogen worden dan raad ik je het volgende aan.
De tabbladen beveiligen en de optie 'hidden' bij cel eigenschappen aanvinken.
Dan zie je wel het resultaat van de formule maar de formule zelf niet.
 
De gedachte achter mijn vraag,luid het volgende ik wil alleen dat de mensen die eraan werken alleen de inputbladeren zien en de rest niet.
De onzichtbare tabbladeren worden automatische ingevuld.
Maar ik wil wel als ze een printopdracht geven dat die ander bladeren worden uitgeprint.
Zo een klein beetje duidelijk.

Gr.
 
Blijft het vreemd vinden op het scherm niet zien en op papier wel

Door die tabbladen te beveiligen kunnen de mensen ze toch niet bewerken en alleen maar bekijken.
 
niet zichtbaar betekent niet beveiligen!
Maar nogmaals weet jij hoe ik de tabbladeren kan uitprinten,als ze niet te zien zijn?
 
Omdat ik niet weet hoe dat moet probeerde ik je te overtuigen (wat mijn kennelijk niet gelukt is) de naar mijn mening overbodige actie om de tabbladen te verbergen.

niet zichtbaar betekent niet beveiligen!
Dit betekent dat je de tabblad gewoon weer zichtbaar kunt maken en dus gewoon kunt veranderen en dat wilde je juist niet.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets?
Code:
Sub tst()
 For Each sh In Sheets
  With sh
   If .Name <> "datablad" Then
    If .Visible = False Then
        .Visible = True
         .PrintOut
        .Visible = False
       Else
     .PrintOut
    End If
   End If
  End With
 Next sh
End Sub

Edit: Maar @Willem heeft gelijk
 
Laatst bewerkt:
Waarom snappen jullie het niet?

Het bestand is een werkmap met daarin achterliggende tabbladen,ik wil gewoon dat de map leuk aangekleed is,en dat je de vele tabbladen die eraan hangt niet wilt zien.

maar zoiets zoekt ik en bedankt voor jullie beide energie!!
Ik zie nu ook dat ik met sheetveryhidden het had gekunt



Gr.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan