Onzichtbare virusscanners.

Status
Niet open voor verdere reacties.

flapoor

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Betreft xp pro sp2.
Vanwege toestanden heb ik mijn virusscanner (avira) eraf gehaald. Nu wilde ik avg 8 installeren. Maar deze zegt dat er al een werkend virusscanner aanwezig is en dat deze eerst weg moet.
Via Windowsbeveiligingscentrum lees ik dat er meer dan een werkende antivirusprogramma's op mijn pc staan. Ik snap hier niets van, kan ze nergens vinden en zou niet weten welke dat moeten zijn. Het icoontje van Avira is weg.

Iemand een idee?

Betreft xp pro sp2.
Vanwege toestanden heb ik mijn virusscanner (avira) eraf gehaald. Nu wilde ik avg 8 installeren. Maar deze zegt dat er al een werkend virusscanner aanwezig is en dat deze eerst weg moet.
Via Windowsbeveiligingscentrum lees ik dat er meer dan een werkende antivirusprogramma's op mijn pc staan. Ik snap hier niets van, kan ze nergens vinden en zou niet weten welke dat moeten zijn. Het icoontje van Avira is weg.

Iemand een idee?

Hoe heb je hem erafgehaald?:eek:
kijk eens bij configuratiescherm onder "Software" staat avira daar nog bij...?
BJ

Hoe heb je hem erafgehaald?:eek:
kijk eens bij configuratiescherm onder "Software" staat avira daar nog bij...?
BJ

Gewoon via software erafgehaald officeel dus

Daar staat niets meer. ook via cc cleaner staat niets meer. In wezen heb ik geen virusscanner meer op de pc. En toch...

Gewoon via software erafgehaald officeel dus

Daar staat niets meer. ook via cc cleaner staat niets meer. In wezen heb ik geen virusscanner meer op de pc. En toch...
Heel vreemd.............
lopen er nog processen in taakbeheer van avira?
Nog resten overgebleven in programfiles?

doe eens een register cleaner in safe mode

Ik was net bezig met het register, maar zal ook safe mode eens meenemen.

Zoals gezegd, volgens windowsbeveiligingscentrum zijn meerdere scanners aanwezig.

Enfin, ik ben bezig en kom er asap op terug.

Bedankt zover allemaal

In de safe mode cleaners gedraaid. ook Avira Registry Cleaner gedraaid. Deze is wel voor vista, maar enfin.

Niks heeft geholpen. Windows beveiligingscentrum zegt nog steeds meer dan een antiviruspakket te vinden en avg zegt tijdens installatie ook nog steeds een ander pakket te ontdekken.

Snap er niks van

Maak eens een screenshot van je taakbeheer en plaats dat hier even

Programmaresten verwijderen

Probeer het Windows tooltje; Windows Installer Clean Up eens.Verwijder hem aldaar als
hij er bij in de lijst staat,met eventueel meerdere vermeldingen ervan.Of ga naar uitvoeren,type regedit+O.K+Bewerken+Zoeken,en type je te verwijderen bestand in.Na ieder resultaat en verwijdering F3 intoetsen om snel verder te gaan.Na een zoektocht alles afsluiten.Nu een andere zoekterm intoetsen,en weer zoeken.Bijv; Als het programma - Ad Aware - zou zijn,eens Lavasoft intoetsen,de producent er van.Zo vang je echt alles.Tenslotte zou je het tooltje - Rogue Scanfix - ook kunnen proberen.Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan